سیاسی کاری علیه کارآمدی و مردمی بودن در شورای شهر تبریز!
سیاسی کاری علیه کارآمدی و مردمی بودن در شورای شهر تبریز!

مهندس بهنام موسی خانی جوانترین کاندید پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز در گفتگو با خبرنگار اویاقلیق گفت : قانون اساسی برای اعضای شورای شهر در کنار مسئولیت اصلی شان که نظارت و ارائه طرح است، اجازه داده است که در امور شهری و استانی و ملی ، کمک حال مسئولین و نهادها باشد. وی افزود […]


مهندس بهنام موسی خانی جوانترین کاندید پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز در گفتگو با خبرنگار اویاقلیق گفت : قانون اساسی برای اعضای شورای شهر در کنار مسئولیت اصلی شان که نظارت و ارائه طرح است، اجازه داده است که در امور شهری و استانی و ملی ، کمک حال مسئولین و نهادها باشد.
وی افزود :  بنظرم در شهر تبریز مهم ترین دغدغه مردم بحث اشتغال جوانان است که بهر دلیل فعلا دولت نتوانسته بر این مشکل فائق آید.
وی گفت : در سالهای نه چندان دور، در این شهر طرحی قرار بود به اجرا گذاشته شود که در حیطه عملکرد و وظایف شورای شهر و شهرداری وقت تبریز، قرار بود برای اولین بار در کشور از زباله ها ، برق تولید شود. اجرای طرح مذکور قطعا اشتغال زائی را هم بدنبال خود پدید می آورد. اما با تعلل شهرداری و شورای شهر این فرصت طلائی از بین رفت و اخیرا شورای شهر بدنیال اجرای این طرح اقداماتی انجام داده است.
وی ادامه داد : نکته مهم ماجرا این است ، آن زمان که ما خودمان بعنوان طرف ایرانی اجرای پروژه قصد اجرای طرح را داشتیم ، دلار در محدوده ۱۰۰۰ تومن بود اما الان دلار در محدوده ۳۵۰۰ تومن است . یعنی این تعلل بی مورد باعث گردید که حداقل الان به اندازه ۳ برابر هزینه کردی که قبلا برآورده شده بود ارز از مملکت خارج شود. این تنها نمونه ای از سوء مدیریت هائی است که می توانست منجر به کم کردن بار مشکلات شهری و شهروندان عزیز شود.
کاندید پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز گفت : یکی از مشغله های شورای شهر فعلی بحث هبه ها بوده است که به گفته خودشان ۷۰-۸۰ درصد مصوبات را به خود اختصاص داده است. بواقع با این همه مدعی تخصص و تعهد چرا برای حل معضلاتی همچون ترافیک به تغییر شکل حصارهای بی آر تی و تغییر جهت دادن مسیر حرکت برخی میادین و خیابان ها کاری انجام نشده است؟!
وی افزود : نا کار آمدی شورای چهارم شهر بیش از اینکه معلول کمبود ها باشد به خاطر سیاسی شدن و قطب بندی و بازی های سرگرم کننده سیاسی اقلیت-اکثریت است.
وی ادامه داد : اخیرا در اخبار متوجه ثبت نام یکی از شهروندان شدم که برای حمایت از حقوق شهروندی قشر فراموش شده تحت تکفل سازمان بهزیستی از جمله معلولین و کم توان ها وارد گود رقابت انتخابات شورا شده است اما متاسفانه برخی بخاطر تیپ فکری و سیاسی شان شروع به تخریب و انگ زدن علیه ایشان کرده اند. واقعا بسیار متاسف شدم که وقتی کسی با این دغدغه مقدس وارد گود انتخاباتی شده است، اینگونه برخی قصد نقره داغ کردنش را دارند. این هم نمونه ای از آفات سیاسی شدن پارلمان شهری است .
موسی خانی در پایان گفت : نکته آخرم این است که نمی دانم شهر تبریز و شهروندانش چه گناه کبیره ای انجام داده اند که برخی دلالان سیاسی، سرمایه گذاری میلیاردی برای فرستادن جیره بگیرانشان به شورای شهر تدارک دیده اند؟!