تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت نخست استان زنجان در سال ۹۶ است
تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت نخست استان زنجان در سال ۹۶ است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر شنبه در بازدید از ستاد انتخابات با اشاره به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص «اقتصاد مقاومتی،اشتغال و تولید» با تاکید بر اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت نخست استان زنجان در سال ۹۶ است، […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری ظهر شنبه در بازدید از ستاد انتخابات با اشاره به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص «اقتصاد مقاومتی،اشتغال و تولید» با تاکید بر اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت نخست استان زنجان در سال ۹۶ است، افزود: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان موفق عمل کرد و در راستای طرح رونق اقتصادی کاملا موفق بودیم.

وی ادامه داد: با وجود دستاوردهای مطلوب در زمینه اقتصادی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در زمینه اجرا و تحقق برخی پروژه های عمرانی نتوانستیم موفق عمل کنیم و در نیمه راه قرار داریم که بخشی از این امر به کمبود اعتبارات برمی گردد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تحقق این شعار ساختار مدیریتی استان زنجان تقویت می شود، گفت: «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» راه انداری واحدهای تولید و افزایش بهره وری را به دنبال خواهد داشت که همین مهم موجب تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور می شود.

درویش امیری با بیان اینکه تولید به معنای تامین نیازهای جامعه و مردم و فضا سازی برای ایجاد اشتغال در کشور است، گفت: تولید راه اندازی واحدهای تولیدی و افزایش تولید و بهره وری مناسب با اشتغال به سمت اقتصاد مقاومتی است و گسترش و توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف است.

استاندار زنجان گفت: اولویت اول ما تکمیل طرح های تولیدی و عمرانی است و اولویت  ما در سال جدید تکمیل طرح های نیمه تمام است و طرح های جدید را شروع نمی کنیم و تنها در صورت ورود سرمایه گذار،  طرح  جدید را شروع می کنیم.

درویش امیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه نگاه هوشمندانه دارند و با تدبیر و داریت راهکارهای مفید برای توسعه و پیشرفت جامعه بیان می کنند، افزود:  مقام معظم رهبری این نامگذاری همه مسئولان و مردم را برای مشارکت در تولید و اشتغال دعوت کرده است و ما از رهبری ممنون هستیم.

استاندار زنجان گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سال  گذشته کار جدی  خود را شروع کرد تا بخواهیم به اهداف تعیین شده برسیم  و زمان می برد و خوشبختانه بسیاری از برنامه ها عملیاتی شد و برخی از طرحها هم در دست به ثمر رسیدن است.

درویش امیری افزود: خوشبختانه استان زنجان در بحث ستاد تسهیل رفع موانع تولید موفق بود و ساختار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالجاری تغییر نمی کند و سیاست هایی که اشکال داشت برطرف می شود وستاد در چارچوب ابلاغی رهبری  است که در ستاد دولت شکل گرفته  و سرجای خود است  و سرعت بیشتر می گیرد.

وی یاد آورشد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از حمایت دولت برخودار بود و همه استانها مصوبات را اجرا می کردندو در سال جاری  در هرماه اتفاقاتی را در بخش تولید بوده را باید به مردم اطلاع رسانی کنیم.

استاندار زنجان افزود: در بخش اقتصاد مقاومتی سال گذشته خوب عمل کردیم و ما در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید موفق بودیم و در پیشبرد بخشی از کارهای عمرانی در راستای اقتصاد بوده موفق نبودیم و در نیمه راه بودیم و عدم وجود منابع مالی که حاصل نشد بخشهایی همانند  راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی در نیمه راه هستند.

درویش امیری با بیان اینکه  امسال پروژه جدیدی در دستور کار قرار ندارد و پروژه های نیمه تمام سنوات گذشته در اولویت قرار دارد، افزود: در سال جدید حمایت می کنیم و موانع تولید برطرف می شود و اولویت اول ما تکمیل طرحهای تولیدی و عمرانی است و اولویت  ما در سال جدید تمکیل های طرح های نیمه تمام است و طرحهای جدید را شروع نمی کنیم و اگر ورود سرمایه گذار خارجی و داخلی برای اجرای طرحها باشد حمایت لازم را می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با رفع موانع و مشکلات موجود در کارخانه روغن نباتی جهان، کارگران این واحد تولیدی فعالیت خود را از سر گرفته اند، گفت: مشکل شرکت روغن نباتی جهان رفع شده و واحدی تولیدی چراغش روشن شده و اشتغال در این رواحد تولیدی از سر گرفته شده است.

استاندار زنجان گفت: وقتی کار خانه روغن نباتی جهان راه افتاده اشتغال هم ایجاد می شود و توسعه همه می یابد و سرمایه گذاری جدیدی هم می شود و نحوه تعامل با سرمایه گذار شرکت داشته ایم تاکید بر توسعه این شرکت است.