وجود مه و کولاک در جاده های زنجان/تردد با زنجیر چرخ در جاده دندی
وجود مه و کولاک در جاده های زنجان/تردد با زنجیر چرخ در جاده دندی

محمد امینی در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جاده های استان زنجان اشاره کردو افزود: در حال حاضر بارش پراکنده باران در آزادراه زنجان-تبریز و ترانزیت زنجان-میانه حدفاصل کیلومتر ٣٠ تا ۴۵ برقرار است. وی اظهار کرد: وقوع کولاک موضعی در محورهای دندی-تخت سلیمان تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است و وجود مه و کاهش دید […]

محمد امینی در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جاده های استان زنجان اشاره کردو افزود: در حال حاضر بارش پراکنده باران در آزادراه زنجان-تبریز و ترانزیت زنجان-میانه حدفاصل کیلومتر ٣٠ تا ۴۵ برقرار است.

وی اظهار کرد: وقوع کولاک موضعی در محورهای دندی-تخت سلیمان تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است و وجود مه و کاهش دید افقی در محورهای زنجان-طارم ، زنجان-تهم چورزق و نیک پی-ماهنشان حاکم است که تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:  وضعیت جوی امروز؛غالباً ابری، همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران و برف (در برخی نقاط) خواهد بود و  جهت تردد ایمن؛ همراه داشتن تجهیزات ایمنی و گرمایشی در همه جاده‌های استان، الزامی است. 

امینی با بیان اینکه از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی و روستایی، خودداری کنند، گفت: رانندگان و مسافران از سفرهای غیرضروری طی شب و در مسیرهای کوهستانی و روستایی استان زنجان خودداری کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند و خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند.

امینی گفت:  کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند و یا با سامانه ۱۸۱۶ تماس بگیرند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.