۴ هزار و ۶۰۵ نفر از مجموعه تاریخی گنبد سلطانیه بازدید کرده اند
۴ هزار و ۶۰۵ نفر از مجموعه تاریخی گنبد سلطانیه بازدید کرده اند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی روز سوم فروردین ماه عنوان کرد: در روز دوم فروردین ماه نیز یک هزار و ۷۳۶ نفر از گنبد فیروزه ای سلطانیه زنجان بازدید کرده اند که نسبت به مدت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی روز سوم فروردین ماه عنوان کرد: در روز دوم فروردین ماه نیز یک هزار و ۷۳۶ نفر از گنبد فیروزه ای سلطانیه زنجان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با۸۶۵ بازدید، ۱۰۱ درصد افزایش را شاهدیم.

وی ادامه داد: بنای رختشویخانه نیز در روز گذشته شاهد حضور یک هزار و ۵۱ گردشگر بود که نسبت به دوم فروردین سال ۹۵ با ۶۳۰ بازدید، ۶۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان در خصوص آمار مقایسسه ای بازدیدهای موزه مردم شناسی رختشویخانه عنوان کرد: از روز ۲۵ ام اسفندماه سال ۹۵ تا دوم فروردین ماه ۹۶ ، دو هزار و ۲۹۳ نفر از این موزه بازدید کرده اند که موجب رشد ۶۷ درصدی بازدیدهای رختشویخانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با یک هزار و ۳۷۷ بازدید است.

رحمتی  در خصوص آمار بازدید موزه مردان نمکی گفت: روز گذشته ۷۵۵ نفر از موزه مردان نمکی بازدید کرده اند که در سال گذشته همین زمان ۷۲۵ بازدید در این موزه صورت گرفته بود و رشد ۴ درصدی در آمار بازدیدها به چشم می خورد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان با اعلام این مطلب که از روز ۲۵ ام اسفندماه سال ۹۵ تا دوم فروردین سال ۹۶، ۲ هزار و ۶۸۱ نفر از موزه مردان نمکی بازدید کرده اند، در خصوص آمار مدت مشابه همین موزه در سال گذشته عنوان کرد: در مدت مشابه در سال گذشته یک هزار و ۳۰۵ بازدید از این موزه صورت گرفته است که ۱۰۵ درصد رشد بازدید را شاهدیم.

رحمتی با اشاره به اینکه میزان بازدید از غار زیبای کتله خور روز گذشته نسبت به مدت  مشابه در سال گذشته، ۸۲ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: غار زیبای کتله خور در روز دوم فروردین ۹۶، ۳۹۵ بازدید کننده داشته است که این تعداد در سال گذشته ۲۱۷ نفر بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان افزود: از ۲۵ ام اسفند سال ۹۵ تا دوم فروردین سال ۹۶، ۸۴۵ نفر از غار زیبای کتله خور بازدید کرده اند که با عدد ۴۶۰ بازدید سال گذشته رشدی ۸۴ درصدی را شاهدیم.

رحمتی در خصوص بازدید از سایر جاذبه های استان اظهارداشت: روزگذشته ۸ هزار و ۸۳۲ بازدید از سایر جاذبه های استان صورت گرفته است که مجموع این بازدیدها از روز ۲۵ ام اسفندماه سال ۹۵ تا دوم فروردین ماه سال ۹۶ ،عددی بالغ بر  ۳۴ هزار و ۳۹ بازدید را در بر می گیرد.

به گفته دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان، مجموع بازدیدها از جاذبه های استان ۱۲ هزار و ۷۶۹ نفر است و تجمیع آن طی هفت روز گذشته ۴۳ هزار و ۹۹۳ بازدید را شامل می شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان از آمار ۶۷ درصدی اسکان مسافران نوروزی در مراکر اقامتی و هتل ها در این استان نسبت به سال گذشته خبرداد.

 رحمتی با بیان اینکه از روز ۲۵ ام اسفند ماه سال ۹۵ تا دوم فروردین ماه سال ۹۶ ، ۱۹ هزار و ۷۱ نفر در اقامتگاه های استان زنجان اسکان یافته اند، افزود: -آمار فوق در مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۰۳ نفر بود که ۶۷ درصد افزایش یافته است.

او در خصوص آمار مجموع اقامت ها در روز دوم فروردین ماه سالجاری عنوان کرد: ۳ هزار و ۲۶۸ نفر در این روز در زنجان اسکان یافته اند که با عدد ۲ هزار و ۶۴۹ نفری سال گذشته ، ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان درباره آمار اسکان هتل ها، مهمانپذیر ها و هتل آپارتمان های استان در شب گذشته بیان کرد: دوم فروردین هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان های زنجان به ترتیب میزبان ۳۴۳، ۲۳۱ و ۵۵ مسافر بودند که این آمار در مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب ۳۲۰، ۱۵۱ و ۴۱ نفر بود.

رحمتی افزود: آمار اقامتی هتل ها، مهمانپذیر ها و هتل آپارتمان ها به ترتیب نسبت به دوم فروردین سال ۹۵، ۷ درصد، ۵۳ درصد و ۳۴ درصد افزایش یافته است.

رحمتی درخصوص آمار مقایسه ای از ۲۵ ام اسفندماه سال ۹۵ تا دوم فروردین ماه سال ۹۷ اقامت در هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها اظهار کرد: در مجموع از ۲۵ ام اسفندماه سال  ۹۵ تا دوم فروردین ماه سال ۹۶ ، یک هزار و ۶۷۰ نفر در هتل ها، یک هزار و ۵۵۷ نفر در مهمانپذیرها و ۳۵۷ نفر در هتل آپارتمان های استان اقامت داشته اند که این عدد در مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب یک هزار و ۴۰۴ نفر، ۸۹۹ نفر و ۱۷۰ نفر بود و در هتل ها رشدی ۱۹ درصدی، مهمانپذیرها رشدی ۷۳ درصدی و در هتل آپارتمان ها رشدی ۱۱۰ درصدی را شاهدیم.

وی در خصوص آمار سایر مراکز اقامتی استان بیان کرد: در سایر مراکز اقامتی استان ۲ هزار و ۶۵۹ نفر در روز دوم فروردین ماه اقامت داشته اند که در مقایسه با عدد ۲ هزار و ۱۳۷ نفری سال ۹۵، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در خصوص آمار مقایسه ای سایر مراکز اقامتی استان از ۲۵ ام اسفند ۹۵ تا دوم فروردین سال ۹۶ اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۴۸۷ نفر در این مدت در زنجان اسکان یافته اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با عدد ۸ هزار و ۹۳۰ نفر  ۷۳ درصد افزایش یافته است.