از حضور جنجالی عارف تا احترام تمام قد به سردار اصانلو
از حضور جنجالی عارف تا احترام تمام قد به سردار اصانلو

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از مکان‌های پرهیاهو و پراتفاق دانشگاه است؛ به جرات می توان گفت که دانشگاه ها در تمامی نقاط کشور، دستخوش اتفاقات جذاب و گاها جنجالی می شوند؛ دانشگاه های زنجان نیز از این قاعده مستثنا نبوده […]

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از مکان‌های پرهیاهو و پراتفاق دانشگاه است؛ به جرات می توان گفت که دانشگاه ها در تمامی نقاط کشور، دستخوش اتفاقات جذاب و گاها جنجالی می شوند؛ دانشگاه های زنجان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در سال ۱۳۹۵، برنامه ها و اتفاقات متعدد و جذابی در دانشگاه های این استان زنجان به وقوع پیوست.

 

عارف آمد، چه آمدنی/ تخلف دو کاندیدای لیست امید زنجان در دانشگاه زنجان

 

انتخابات مجلس در زنجان به دور دوم کشیده شد و محمدرضا عارف که برای تبلیغ دو کاندیدای لیست امید به زنجان آمده بود، سری هم به دانشگاه زنجان زد؛ اما حضور عارف در دانشگاه زنجان، بسیار پرحاشیه شد.

 

شنیده ها حاکی از این بود که مسئولان دانشگاه زنجان، نگرانی هایی که از حضور دو کاندیدای لیست امید در دانشگاه زنجان وجود داشت را درک کرده و با حضور این دو نفر به صورت تبلیغانی و بدون حضور نمایندگان مخالف برای مناظره مخالفت کرده اند.

 

همچنین در جلسه هیات نظارت دانشگاه زنجان نیز مصوب شد که باید عارف تنها و بدون کاندیداهای اصلاح طلب زنجان به دانشگاه آمده و حضور این دو کاندید خلاف قانون است.

 

اما آنچه همگان را متعجب ساخت، حضور ناباورانه هر دو کاندید اصلاح طلب زنجان بود که پشت سر عارف به روی سن آمده و با چسبیدن دستان یکدیگر و بلند کردن آن، یک میتینگ تبلیغاتی- سیاسی تمام عیار را در دانشگاه زنجان به نمایش گذاردند.

 

عارف در دانشگاه زنجان‬‎

این حضور التهاب آور واکنش های فراوانی به وجود آورد. از مسئولان تشکل های دانشجویی گرفته تا مسئولان دانشگاه زنجان، از اتفاق رخ داده ابراز تاسف کرده و این قانون شکنی آشکار را محکوم کردند.

 

نکته قابل تامل اینجا بود که عارف بیش از ۱ ساعت با تاخیر وارد دانشگاه زنجان شد و کل زمان سخنرانی وی نیز کمتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید و الباقی برنامه صرف تبلیغات انتخاباتی شد.

 

از سویی دیگر، انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه زنجان، به عنوان متولی برگزاری این برنامه پس از اتفاقات رخ داده در بیانیه ای تاکید کرد که هیچ دعوتی از دو کاندیدای اصلاح طلب انجام نداده و این دو کاندیدا به صورت کاملا خودسرانه و بدون هیچ گونه هماهنگی به دانشگاه آمده و عرض اندام کرده اند.

 

کار به نامه نگاری کشید و نمایندگان بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه زنجان طی نامه ای به میرزاپور رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان، خواهان بررسی مجدد صلاحیت این دو کاندیدا شدند و میرزاپور نیز در مصاحبه ای از بررسی اتفاقات رخ داده در این دانشگاه خبر داد.

 

حضور جلیلی در دانشگاه زنجان و نظر جالب جلیلی درباره بیانیه‌های سران فتنه

 

۱۴ اردیبهشت ماه، سعید جلیلی، نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی به دانشگاه زنجان رفت و در این دانشگاه به سخنرانی پرداخت.

 

جلیلی در سخنانی تاکید کرد: افراطی کسی است که رفتار دشمن را توجیه کند. افراطی کسی است که مانع اجماع علیه دشمن شود. افراطی کسی است که اعتراض به رفتار دشمن را تندروی بخواند.

‬‎

پس از سخنان جلیلی، برخی از دانشجویان تقاضای پرسش شفاهی کردند و مجری برنامه اعلام کرد فقط سوالات کتبی پرسیده خواهد شد و همین مسئله سبب ایجاد جنجال از سوی جمعی از دانشجویان و داد و فریادهی مکرر شد و برخی از پاسخ ها نیز با واکنش های مثبت و تشویق های دانشجویان همراه شد

 

جلیلی بر خلاف روال برنامه از برگزارکنندگان خواست تا اجازه صحبت به دانشجویان را بدهند و پس از طرح چند پرسش جنجالی، جلیلی به صورت جنجالی تری پاسخ داد که اتفاقات جالبی را رقم زد.

 

در قسمتی از برنامه یکی از دانشجویان از ظلم به محصورین سخن راند که جلیلی پاسخ های جالبی به این ادعا بیان کرد و در پایان گفت که ولایت فقیه اجازه نمی دهد کسانی آرای مردم را وتو کنند که این واکنش با تشویق های مکرر دانشجویان همراه شد

 

تحصن اعتراض آمیز در دانشگاه زنجان

 

اواخر اردیبهشت ماه بود که جمعی از دانشجویان دانشگاه زنجان در اعتراض به کیفیت پایین غذا در دانشگاه زنجان و وجود برخی مشکلات صنفی، دست به تجمع و تحصن زدند.

 

قضیه از این قرار بود که دو تن از دانشجویان با تاخیر چهار دقیقه ای به سلف دانشگاه رسیدند و متصدیان سلف از ارائه غذا خودداری کردند و همین قضیه مسبب به وجود آمدن تحصنی شش روزه شد.

 

 دانشجویان در خواسته های خود رایگان شدن دریافت ژتون فراموشی بدون محدودیت دفعات در بازه زمانی، توزیع غذا در ظروف سلف سرویس برای ناهار تا ساعت ۱۴:۳۰ و شام تا ساعت ۲۰:۳۰ و تحویل غذا برای بیرون از سلف در وعده‌ی ناهار تا ساعت ۱۵:۰۰ و شام تا ۲۱:۰۰، اصلاح الگوی رزرو غذا از طریق اتوماسیون، بازگرداندن هزینه غذاهای دریافت نشده به دانشجویان بدون محدودیت دفعات در بازه زمانی،  تحویل صبحانه به صورت جیره هفتگی، یکسان‌سازی قیمت غذاهای روز‌ رزرو با غذاهای از پیش رزرو شده و افزایش زمان تحویل وعده شام به دانشجویان ساکن خوابگاه استقلال تا ساعت ۹ شب(به علت بُعد مسافت) را مطرح ساختند.

 

پس از جلسات و رایزنی های متعددی که میان مسئولان دانشگاه و متحصنین صورت پذیرفت، در نهایت با موافق اکثر خواسته های متحصنین و به انعقاد یک توافق بر-برد! تحصن ۶ روزه چند تن از دانشجویان دانشگاه زنجان پایان یافت.

 

احترام تمام قد به سردار

 

چهارم خردادماه ویژه برنامه ای در دانشگاه زنجان با حضور سردار محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، از فرماندهان فاتح عملیات رفع محاصره شهرهای نبل و الزهرا و دارنده نشان فتح از مقام معظم رهبری برگزار شد.

 

در این برنامه که با حضور بسیار گسترده دانشجویان برگزار شد، اجرای تئاتر، اجرای چند سرود توسط مهدی مرادی از خوانندگان جوان کشور و غیره نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

در ادامه وقتی مجری برنامه از سردار اصانلو برای ایراد سخنرانی دعوت به عمل آورد، جمعیت ۸۰۰ نفری درون سالن به احترام این سردار رشید اسلام قیام کردند و ادای احترام نظامی سردار اصانلو به جمعیت تشویق کننده، فضای معنوی و بسیار زیبایی را به وجود آورد.

 

سخنرانی در نماز جمعه؛ خواسته ای که هنوز محقق نشده

 

رهبر انقلاب در آخرین دیدار خود با دانشجویان، بر حضور این قشر پیش از خطبه های نماز جمعه تاکید کرده بودند. این امر در تهران و بسیاری از شهرستان ها عملی شد. در زنجان نیز به همت بسیج دانشجویی و برخی از تشکل های دیگر پیگیری های اولیه مبنی بر آن انجام شد؛ ولی موفقیت چندانی حاصل نشد.

 

۱۵ تیر ۹۵ میزگردی با حضور دانشجویان زنجانی حاضر در دیدار با رهبری، در دفتر نسیم زنجان برگزار شد و دانشجویان، حضور در نماز جمعه و بیان دغدغه های جنبش دانشجویی انقلابی را در خواسته های خود مطرح ساختند.

 

در این خصوص سید محمد موسوی مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان در همین رابطه بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان، لزوم حضور فعالین دانشجوی انقلابی در پشت تریبون های نمازجمعه را یادآور شدند و این مسئله نشان از توجه بالای ایشان به دیدگاه های دانشجویان انقلابی است.
 

این فعال دانشجویی افزود: دانشجویان که بنا بر فرمایش شهید بهشتی، موذنین جامعه هستند، به عنوان دیده بان در سطح جامعه فعالیت می کنند که می توانند کاستی ها و مشکلات شهر ها و استانهای خود را بدون نگاه های معمول سیاسی و جناحی ببینند.

 

سخنرانی حسن عباسی در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم

 

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم، یکی دیگر از رویدادهای مهم خبری دانشگاه زنجان بود که اسفندماه جاری با حصور و سخنرانی حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین برگزار شد.

 

عباسی در این جشنواره که با استقبال پرشور دانشجویان همراه بود، بیان داشت: افسران جوان جنگ نرم کسانی هستند که به قواعد برتافته شده اصلی نظام قدرت جهانی شک می کنند و می گویند ممکن است آنها اشتباه کرده باشند.

 

وی گفت: افسران جوان جنگ نرم باید بدانند که شکستن آقایی و سروری دلار، بیش از اینکه یک مسئله اقتصادی باشد، فرهنگی است و ذهن انسان ها را از تسخیر این باور که استقلال در عصر جهانی شدن معنا ندارد، تغییر داد.

 

اعزام ۱۲۰۰ دانشجو از استان زنجان به راهیان‌نور

 

اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب از دیگر برنامه های مهم معنوی دانشگاهی است که هر ساله در اسفندماه برگزار می شود.

 

حدود ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های زنجان امسال همچون دیگر دانشگاه های کشور چند روزی مهمان مناطق عملیاتی جنوب شدند و با یاد و خاطره شهدا تجدید پیمان کردند.