شورای شهر تبریز باید در قواره نام این شهر باشد/ با مدیریت جزیره ای مخالفم
شورای شهر تبریز باید در قواره نام این شهر باشد/ با مدیریت جزیره ای مخالفم

  به گزارش خبرنگار اویاقلیق از محل ستاد انتخابات فرمانداری تبریز ، دکترحسینزاده دلیر در گفتگو با خبرنگاران گفت : دوره دوم شورای شهر تبریز قدرتمندترین دوره شورای این شهر بود و بنده نیز در آن عضویت و در مقطعی نیز ریاست آن را به عهده داشتم. وی افزود: بنده با تمام مدارج و مدارک […]

 

به گزارش خبرنگار اویاقلیق از محل ستاد انتخابات فرمانداری تبریز ، دکترحسینزاده دلیر در گفتگو با خبرنگاران گفت : دوره دوم شورای شهر تبریز قدرتمندترین دوره شورای این شهر بود و بنده نیز در آن عضویت و در مقطعی نیز ریاست آن را به عهده داشتم.

وی افزود: بنده با تمام مدارج و مدارک علمی و سوابق مدیریت خود ، در مقاطع مختلفی پیشنهادات زیادی از شهرهای مختلف کشور و از کشورهای خارجی داشته ام اما من متولد تبریز هستم و در این شهر رشد کرده و به این مدارج رسیده ام و با کوچه پس کوچه های این شهر آشنا هستم و در واقع عاشق و مدیون این شهر هستم.

حسین زاده دلیر ادامه داد : من متخصص رشته شهرسازی هستم و با حضور خود در عرصه شورای شهر می خواهم رشته و داشته های خود را اعتلا داده و از این طریق به این شهر خدمت کنم.

وی در خصوص شهر تبریز اظهار داشت: تبریز دروازه تمدن آسیا و در طولانی مدت پایتخت فرهنگی ایران بوده و الان هم ویژگیهای خاصی در خود دارد که دیگر شهرهای ایران از آن بهره مند نیستند برای مثال هیچ یک از شهرهای ایران در مدنیت این کشور به اندازه تبریز تاثیرگذار نبوده اند و اولین بلدیه ایران نیز در تبریز ایجاد شده است.

حسین زاده دلیر ادامه داد : من تبریز را تنها متعلق به تبریزی ها نمی دانم ، بلکه تبریز به همه آذربایجانیها که تبریز را اتاق مهمان خود می دانند تعلق دارد و مقام معظم رهبری در مورد تبریز به حضرت امام می گویند : «من تمام شهرهای ایران را گشته ام اما تبریز چیزی دیگراست» که این امتیاز برای هیچ یک از شهرهای ایران متصور نیست و لذا شورای شهر تبریز نیز باید در قواره نام تبریز و در حد و اندازه دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به این شهر باشد.

استاد دانشگاه تبریز افزود : در روزگار نه چندان دور تبریز دومین شهر مهم ایران بوده است اما امروزه تبریز این جایگاه خود را از دست داده است و شورای شهر باید تلاش کند تا این جایگاه برای تبریز احیا شود.

وی در رابطه با عملکرد شورای فعلی شهر تبریز به خبرنگار اویاقلیق گفت : این شورا هم عملکرد مثبت داشته است و هم عملکرد منفی، اما نگرش بنده به مدیریت شهر ، بدور از مدیریت جزیره ای در شهر است بلکه ما برای تبریز یک نقشه راه تعریف کرده ایم که تبریز را به صورت جامع ببیند.

حسین زاده دلیر در رابطه با طرح جامع تبریز گفت : این طرح هم از لحاظ تهیه و هم از لحاظ فلسفی نواقص و مشکلاتی دارد که باید شورای محترم شهر بهتر از این در این مورد عمل می کردند که متاسفانه این گونه نشده است.

لازم به ذکر است دکتر حسین زاده دلیر ، متخصص شهرسازی و استاد تمام دانشگاه تبریز ، بنیانگذار رشته شهرسازی دانشگاه تبریزو یکی از بنیانگذاران رشته شهرسازی در ایران ، رئیس و عضو شورای شهر تبریز در دوره دوم و تالیف کتب مختلف ملی و بین المللی در زمینه شهرسازی و توسعه پایدار را در کارنامه خود دارد.