دروغ گویی ، عدم صداقت و عدم شفافیت برشهرداری تبریز مستولی شده است / اگر شهردار فاسد نباشد ، زیرمجموعه او نیز فاسد نخواهند بود
دروغ گویی ، عدم صداقت و عدم شفافیت برشهرداری تبریز مستولی شده است / اگر شهردار فاسد نباشد ، زیرمجموعه او نیز فاسد نخواهند بود

  به گزارش خبرنگار اویاقلیق از محل ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در فرمانداری تبریز ، علی شیاری بعد از ثبت نام ، در جمع خبرنگاران گفت : موضوعی که در دوره پنج شورای شهر تبریز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد ، مبارزه با ریشه ها و سرشاخه های فساد […]

 

به گزارش خبرنگار اویاقلیق از محل ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در فرمانداری تبریز ، علی شیاری بعد از ثبت نام ، در جمع خبرنگاران گفت : موضوعی که در دوره پنج شورای شهر تبریز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد ، مبارزه با ریشه ها و سرشاخه های فساد در شهر تبریز است و بنده معتقدم چنانچه شهردار فاسد نباشد ، کارکنان زیرمجموعه او نیز فاسد نخواهند بود.

وی افزود : همین بحث در شورای شهر هم وجود دارد و اگر مدیریت شورا مناسب و توام با فساد نباشد ، اعضای شورا جرات نمی کنند به سمت فساد حرکت کنند و اگر این موضوعات در مدیریت شهر اتفاق افتاد ، باید با سرشاخه های اصلی فساد برخود و مبارزه شود والا برخورد با ۵ عنصر جزئی نتیجه چندانی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب تفراد اصلح توسط مردم در انتخابات ادامه داد : اگر انتخاب های صحیح از طرف مردم انجام شود ، بیشتر مشکلات و فسادها در بدنه مدیریت شهری از بین خواهد رفت.

شیاری  ۲ موضوع عدم نظارت و عدم بودجه نویسی صحیح را موجب ناکامی شورای چهارم عنوان کرده و گفت : وقتی بودجه بندی به صورت فله ای و نه به صورت متمرکز انجام شود ، شهردار این اختیار را خواهد داشت تا هر آنچه را که دوست دارد انجام دهد.

وی افزود : برای تبریز ۳ هزار میلیارد بودجه نوشته می شود اما در بهترین شرایط در ۴ سال گذشته تنها ۲ هزار میلیارد آن مجقق شده است و این یعنی یک سوم مصوبات شورا باد هوا خواهد شد چرا که بودجه ای نخواهد داشت.

در مورد دو هزار میلیارد نیز باید گفت : دیون عمرانی شهرداری تبریز منفی ۴۷ را نشان می دهد ، یعنی شهرداری نصف بدهی های عمرانی خود را طبق مصوبات پرداخت نکرده است که این خود ریشه فساد است چرا که در سال ۹۶ وقتی پیمانکار نتواند حق قانونی خود را بگیرد ، درصدی از این مبلغ را به دلالها خواهد تا بتواند حق خود را بگیرد و بدین ترتیب فساد توسط خود شورا و خود شهرداری ایجاد و توسعه خواهد یافت.

وی نتیجه بودجه نویسی متمرکز در شورای شهر تبریز را برقراری عدالت و مناطق مختلف شهر تبریز عنوان کرد و گفت : برای مثال بودجه منطقه ۲ تبریز ۳۵۰ میلیار و بودجه منطقه ۱۰ تبریز که از بسیاری مشکلات رنج می برد ، ۶۰ میلیارد است. وی این در حالی است که همه آقایان و مدیران دم از نظام متکی بر عدالت دم می زنند.

شیاری در رابطه با عملکرد شورای چهارم گفت :  عدم مدیریت در شورای شهر تبریز و فساد را دو معظل اصلی شورای چهارم تبریز بودند و مردم باید در این رابطه قضاوت کنند که عملکرد این شورا چه بوده است .

وی در رابطه با عملکرد خودش در این شورا گفت : این مسئله را به مردم واگزار می کنم اما باید این مسئله را در نظر گرفت که عملکرد هر شخص را باید نسبت به شرایط پیرامون و ضعیت همه شورای شهر تبریز ارزیابی کرد.

وی از مردم خواست تا نسبت به عملکرد وی قضاوت کنند و گفت : به جرات می توانم بگویم که اولین مطرح کننده فساد در بدنه شورای شهر و شهرداری بنده بود که اگر مطرح نمی شد ، همین روال به راه خود ادامه می داد.

وی در رابطه با فیش های حقوقی نیز گفت : شهردار تبریز فیش حقوقی سه میلیون تومنی خود را برای مردم منتشر می کند اما در پس پرده و برای سال ۹۶ ، بدن احتساب حق فنی ، پاداش و …. تنها ماهانه ۱۲ میلیون تومان برای شهردار تبریز حقوق در نظر گرفته شده است که این یعنی : دروغ گویی ، عدم صداقت ، عدم شفافیت .

شیاری در پایان گفت : مردم باید باید نسبت به این فضای غالب بر شهرداری و شورای شهر تبریز شناخت پیدا کنند و با شناخت نسبت به فضا و اکثریت و اقلیت شورای شهر تبریز به عملکرد افراد رای بدهند.