ثبات مدیریتی بزرگترین دستاورد شورای چهارم شهر تبریز/ برای جلوگیری از فساد در شهرداری ها ؛ مراکز شهرسازی در سطح شهر تبریز ایجاد می شوند
ثبات مدیریتی بزرگترین دستاورد شورای چهارم شهر تبریز/ برای جلوگیری از فساد در شهرداری ها ؛ مراکز شهرسازی در سطح شهر تبریز ایجاد می شوند

به گزارش خبرنگار اویاقلیق از محل ثبت نام نامزدهای پنجکین دوره شورای شاسلامی شهر تبریز در فرمانداری تبریز ، شهرام دبیری در حین ثبت نام برای پنجمین دوره شورای های تبریز ، گفت : هدف بنده از شرکت در دوره های متعدد شورا ، خدمت به جامعه و توسعه شهر بوده است و ادامه این […]

به گزارش خبرنگار اویاقلیق از محل ثبت نام نامزدهای پنجکین دوره شورای شاسلامی شهر تبریز در فرمانداری تبریز ، شهرام دبیری در حین ثبت نام برای پنجمین دوره شورای های تبریز ، گفت : هدف بنده از شرکت در دوره های متعدد شورا ، خدمت به جامعه و توسعه شهر بوده است و ادامه این راه با طرحها و برنامه های متعدد در حال پیگیری است .

وی افزود : موضوع تبریز ۲۰۱۸ فرصتی است برای شناساندن تبریز در سطح بین الملل و منطقه و تلاش می کنیم تا کارهای شروع شده را در دوره های بعد ادامه داده و به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد : بودجه کافی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ در بودجه سال ۹۶ شهرداری تبریز برای آماده کردن خیابانها و تابلوها و ساماندهی مراکز تاریخی فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی آموزشهای شهروندی برای آماده کردن شهروندان برای استقبال از گردشگران در سال ۲۰۱۸ را یکی از مهمترین وظایف و برنامه های

شهرداری برای سال ۹۶ عنوان کرد.

دکتر دبیری در رابطه با ارزیابی عملکرد شورای چهارم اظهار داشت : در طی چهار دوره قبل شوراها روند تکاملی خود را طی کرده و ثبات مدیریتی در شهر تبریز بوجود آمده است. و چنانچه شاهدید ، طی ۱۲ سال گذشته تنها ۲ شهردار در تبریز انتخاب شده اند که این ثبات مدیریتی ، برنامه ریزی و تعامل موجب خواهد شد عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی افزود : سعی کردیم اختلافات را کنار گذاشته و برای اولین بار در شهر تبریز پروژه های عمرانی به سرعت در حال پیشرفت هستند .

وی در رابطه با راهکار کاهش فساد در بدنه فسادخیز شهرداری عنوان کرد : اصلاح ساختار شهرداری ها در جهت کاهش برخورد مراجعه کنندگان با کارکنان شهرداری می تواند در این زمینه موثر باشد. در این زمینه کارهای خوبی انجام شده از جمله همه کمیسیونهای توافق منحل و تراکم فروشی در شهر به حداقل رسیده است و مکانیزم  قیمت گذاری املاک در سطح شهر تغییر پیدا کرده است تا تاثیر روابط بر آن از بین برود.

وی ادامه داد : در این رابطه در نظر هست تا مراکز شهرسازی همانند مراکز پیشخوان دئلن در سطح شهر ایجاد شود تا شهروندان به طور مستقیم به شهرداری ها مراجعه نکنند و بدین ترتیب فساد در مجموعه شهرداریها به حداقل خواهد رسید.

دبیری در رابطه با پرنده فساد در شهرداری و شورای شهر تبریز گفت : این پرونده هنوز حکم نهایی را به خود ندیده است و باید حکم نهایی صادر شود تا بتوانیم در این رابطه  نظر بدهیم اما این مسئله تنها مختص شورا یا شهرداری تبریز نیست و در نقاط دیگر کشور و دنیا نیز چنین مسائلی وجود دارد و مردم باید دقت خود را در انتخاب افراد بیشتر کنند و در دوره بعد با کمتر شدن اعضای شورا افراد اصلح انتخاب خواهند شد.

وی در رابطه با سیاستهای بخش اشتغال برای دوره بعد در صورت انتخاب مجدد را جذب سرمایه گذار به ویژه ترک زبانهای سراسر کشور و دنیا را نامبرد که تاحدی این کار انجام شده تا به این وسیله رونق اقتصادی و اشتغال ایجاد شود.

دبیری افزود : رونق دادن گردشکری از سیاستهای دیگر مجموعه است و تبریز ۲۰۱۸ یک پتانسیل بزرگ برای ایجاد اشتغال در شهر تبریز است .

وی در رابطه با عملکرد خود به عنوان رئیس شورای چهارم تبریز گفت : مردم باید عملکرد ما را ارزیابی کنند که در انتخابات نتیجه این ارزیابی از طرف مردم مشخص خواهد شد.