برگزاری نمایشگاه‌ هنری در ایام عید نوروز
برگزاری نمایشگاه‌ هنری در ایام عید نوروز

اویاقلیق : هنرمند ویترای کار تبریزی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در ایام عید نوروز گفت: تعطیلی بازار تاریخی تبریز در ایام عید نوروز به عنوان طولانی‌ترین بازار سرپوشیده دنیا آسیب زیادی بر صنعت گردشگری تبریز می‌زند چراکه گردشگران بیشتر تمایل به بازدید از اماکن تاریخی به ویژه بازار فرش تبریز […]

اویاقلیق : هنرمند ویترای کار تبریزی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در ایام عید نوروز گفت: تعطیلی بازار تاریخی تبریز در ایام عید نوروز به عنوان طولانی‌ترین بازار سرپوشیده دنیا آسیب زیادی بر صنعت گردشگری تبریز می‌زند چراکه گردشگران بیشتر تمایل به بازدید از اماکن تاریخی به ویژه بازار فرش تبریز را دارند بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های هنری از سوی شهرداری تبریز به منظور معرفی و شناساندن صنایع دستی و سوغات تبریز تاثیر زیادی در جذب گردشگران دارد.
ثمین وحیدی همچنین افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ایام عید نوروز شهر پویا و پر جنب و جوش خواهد بود.
وی ادامه داد: تابستان امسال نمایشگاهی به همراه یکی از همکارانم برگزار کردیم که استقبال خوبی از سوی شهروندان شد.
این هنرمند ویترای کار گفت: با توجه به استرس‌های روزمره زندگی، فعالیت در عرصه‌های هنری که به صورت مستقیم با روح انسان در ارتباط هستند تاثیر زیادی در آرامش روحی دارد.
وحیدی با بیان اینکه یکی از کاربردهای ویترای طراحی بر روی شیشه پنچره‌های مساجد است، افزود: ویترای که از ترسیم نقش‌های مختلف بر روی ظروف شیشه ایجاد می شود جلوه خاصی به آثار خلق شده می دهد به طوری که هم اکنون این هنر بر روی شیشه پنجره‌های مساجد نیز به صورت سنتی به کار می رود. در حال حاضر با برگزاری دوره‌های آموزشی، هنر ویترای را به علاقمندان آموزش می‌دهم.
وی ادامه داد: از حدود ۳ سال پیش با فعالیت در هنر ویترای وارد عرصه هنر شدم که در ادامه به دلیل علاقه فراوان به این عرصه در بخش‌های مختلف از جمله نقاشی روی سفال، پتینه، کهنه کاری و دکوپاژ فعالیت کرده‌ام که از زمان شروع به کار در تمام زمینه‌های هنری فعالیتم را به صورت حرفه‌ای ادامه داده‌ام.
وحیدی همچنین گفت: پتینه هنری است که با خلق آثار و رنگ آمیزی به روش‌های خاص بر روی دیوار و سقف اتاق‌ها به منظور ایجاد دکوراسیونی خلاقانه به کار می رود.
به گفته وی هنر پتینه در سال‌های اخیر در بین مردم رواج یافته و مردم بیشتر برای تغییر دکوراسیون تمایل به ایجاد کارهای هنری پتینه دارند.
این هنرمند ویترای‌کار افزود: هنر پتینه می‌تواند منبع درآمد خوبی برای افراد علاقمند باشد.
نمایشگاه آثار هنری در محل کاخ شهرداری واقع در میدان ساعت از ۲۹ بهمن تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعد از ظهر برای بازدید عموم مردم دایر است.
خبرنگار: ملک پور