اعلام تقویم انتخاباتی شوراهای شهر و روستای تبریز
اعلام تقویم انتخاباتی شوراهای شهر و روستای تبریز

به گزارش اویاقلیق رحیم شهرتی فر اظهار کرد: بلافاصله پس از دستور وزیر کشور، طی روز جاری آگهی ثبت نام شوراهای اسلامی در چهار شهر تبریز، سردرود، باسمنج و خسروشاه و همچنین روستاهای این شهرستان منتشر و به بخشداران ابلاغ شد تا نسبت به انتشار آنها در حوزه های ماموریتی خود اقدام کنند. وی اظهار […]

به گزارش اویاقلیق رحیم شهرتی فر اظهار کرد: بلافاصله پس از دستور وزیر کشور، طی روز جاری آگهی ثبت نام شوراهای اسلامی در چهار شهر تبریز، سردرود، باسمنج و خسروشاه و همچنین روستاهای این شهرستان منتشر و به بخشداران ابلاغ شد تا نسبت به انتشار آنها در حوزه های ماموریتی خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: بر همین اساس و از امروز هیات های اجرایی با هماهنگی هیات های نظارت تا ۲۹ اسفند ماه در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان تبریز تشکیل و فعال می شوند.
شهرتی فر، ۳۰ اسفند سالجاری تا شش فروردین سال ۱۳۹۶ را زمان نام نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور ، آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز اعلام و اضافه کرد: اما در عین حال از هم اکنون داوطلبان شوراها می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به پیش ثبت نام خود اقدام کنند، که البته این پیش ثبت نام به هیچ عنوان لازم و اجباری نیست.
وی گفت: نام نویسی رسمی در موعد مقرر از دواطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در محل فرمانداری ها و بخشداری ها به انجام می رسد و افراد باید شخصا برای نام نویسی حضور یابند.
شهرتی فر با بیان اینکه همزمان با ثبت نام داوطلبان، هیات های اجرایی باید نسبت به انتخاب معتمدین محلی برای معرفی به هیات نظارت اقدام کنند، گفت: به موازات این روال، از ۲۹ اسفند هیات های اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به استعلام از مراجع چهارگانه شامل نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال و اطلاعات اقدام خواهند کرد.
وی ادامه داد: هیات های اجرایی از ۱۷ فروردین تا ۲۳ همین ماه بررسی صلاحیت ها را انجام داده و ۲۴ فروردین نتایج بررسی ها به هیات نظارت شهرستان ارسال می شود و این هیات نیز طی روزهای ۲۵ ال ۳۱ فروردین بررسی های خود را انجام داده و اول اردیبهشت ماه، نظر هیات های نظارت به هیات اجرایی خواهد رسید.
فرماندار شهرستان تبریز، تعداد شهرهایی که در شهرستان تبریز انتخابات پنجمین دوره شوراها را برگزار می کنند، چهار شهر تبریز، سردرود، خسروشاه و باسمنج اعلام و اظهار کرد: تعدادی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ۱۳ نفر و تعداد اعضای شورای شهرهای سردرود، خسروشاه و باسمنج نیز هر کدام پنج نفر خواهد بود.
شهرتی فر، با اشاره به اینکه در تعداد ۶۰ روستای شهرستان تبریز نیز انتخابات شوراها برگزار می شود، گفت: از مجموع این روستاها، تعداد ۳۱ روستا دارای شوراهای سه نفره و ۲۹ روستا نیز که بالای یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند، دارای شوراهای پنج نفره هستند.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار می شود.

منبع: ایرنا