سالانه یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار کشور اضافه می شود
سالانه یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار کشور اضافه می شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، رحیم شهرتی فر با بیان اینکه نمود تحول تعلیم و تربیت در استان ارتقا رتبه کنکور از رتبه ۱۶ به دومی کشور است ، گفت : عملکرد دولت در زمینه های مختلف بخصوص در دستگاه تعلیم و تربیت چشمگیر و شایان توجه است. وی در […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، رحیم شهرتی فر با بیان اینکه نمود تحول تعلیم و تربیت در استان ارتقا رتبه کنکور از رتبه ۱۶ به دومی کشور است ، گفت : عملکرد دولت در زمینه های مختلف بخصوص در دستگاه تعلیم و تربیت چشمگیر و شایان توجه است.

وی در خصوص مسائل آموزش و پرورش اظهار کرد : دستگاه تعلیم و تربیت مختص گروه یا قشر خاصی نیست و بایستی همه اقشار جامعه در اداره کرد این نهاد تعیین کننده دخیل باشند.

شهرتی فر با اشاره به چالش های فراروی دولت ادامه داد : در کشور ما سالانه یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار اضافه می شود واین در حالی است که دولت توان ایجاد ۷۰۰ هزار شغل را دارد.

وی همچنین گفت: با تلاشها و تدابیر اتخاذ شده امروز نرخ بیکاری در استان از ۱۲/۸ درصد در سال ۹۲ به ۱۰/۲ درصد در سال ۹۵ کاهش داشته است.

فرماندار تبریز کمکهای داوطلبانه مردم به آموزش و پرورش را حاصل ایجاد اعتماد ، شفافیت هزینه کردها و آگاهی بیشتر اولیاء به نیازهای اساسی آموزشی در مدارس عنوان داشت و خاطرنشان کرد : در کنار نیازهای آموزشی و امکانات سخت افزاری مورد نیاز ، نباید از پرورش انسان مستقل و متفکر در مدارس غافل شد ، و لازم است ابتدا روش درست اندیشیدن ، تشخیص اولویتها و قضاوت درست درمقابل شنیده ها را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم.

در پایان سخنان فرماندار تبریز و به پاس حمایتهای موثر و همراهی همیشگی وی در تمام برنامه های آموزشی و پرورشی ، روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان با اهداء لوح تقدیر از خدمات و حمایتهای دکتر شهرتی فر فرماندار تبریز قدردانی کردند.