مدیریت بلبرینگ سازی تبریز بهانه جویی می کند/ ۱۱ واحد صنعتی مشکل دار در آذربایجان شرقی/ آلمان خریدار بلبرینگ سازی تبریز
مدیریت بلبرینگ سازی تبریز بهانه جویی می کند/ ۱۱ واحد صنعتی مشکل دار در آذربایجان شرقی/ آلمان خریدار بلبرینگ سازی تبریز

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، میر احد حسینی در حاشیه تجمع کارگران بلبرینگ سازی تبریز در مقابل استانداری در خصوص ، با بیان اینکه این کارخانجات جزو سیاست های دولت قبل بوده که بر اساس اصل ۴۴ واگذار شده بود، اظهار داشت: متاسفانه کارخانجاتی با آن کیفیت را بدون اینکه  اهلیت فرد را […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، میر احد حسینی در حاشیه تجمع کارگران بلبرینگ سازی تبریز در مقابل استانداری در خصوص ، با بیان اینکه این کارخانجات جزو سیاست های دولت قبل بوده که بر اساس اصل ۴۴ واگذار شده بود، اظهار داشت: متاسفانه کارخانجاتی با آن کیفیت را بدون اینکه  اهلیت فرد را بررسی کنند واگذار کرده اند که متاسفانه در این واحدها با مشکل روبه رو هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: در  چند سال اخیری که در این استان هستم و پیگیری کرده ام بیشترین مشکلات استان مسایل حدود ۱۱ کارخانه ای است که از این طریق واگذار کرده اند.

وی اضافه کرد: مرتبا جلساتی در این خصوص برگزار می شود و فشار می آوریم تا حقوق کارگران پرداخت شود اما بعدا دوباره همان وضعیت  پیش می اید، کارخانه بلیرینگ سازی جزو کارخانجات منحصر به فرد در ایران بوده و مشابه آن وجود ندارد و کیفیت محصولات آن بسیار بالا بود و  فروش آن چه در ایران و چه در خارج از کشور مشکلی ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، ادامه داد: امروز اگر آگهی فروش قطعات داده شود به غیر از صنایع داخلی حتی کشورهای همسایه و  آلمان با توجه به اینکه قطعات این واحد تحت لیسانس بوده را نیز خریدار هستند.

وی بیان کرد: چند ماه گذشته پیشنهاد دادیم ۱۰ میلیارد تومان پول تزریق کنند  و مدیری از بین خودشان پیشنهاد دهیم، که در طی ۲ ماه این واحد را سر و سامان داده شد اما این انصاف نیست که  حقوق کارگران پرداخت نشود،

حسینی، خاطرنشان کرد: در پایان سال که به ایام عید نزدیک می شویم با مشکلات مالی روبه رو هستند و طبیعتا خانواده های این افراد نیز انتظاراتی از آنها دارند، اما متاسفانه هر زمان به مدیرعامل زنگ می زنیم میگوید پنج شنبه آماده است و پرداخت می کنیم، اما متاسفانه هیچ خبری نمی شود.

وی با بیان اینکه این واحد ۲۵۰ نفر کارگر داشته و در حال حاضر کارخانه فعال شده و مشکلی ندارد، گفت: متاسفانه بهانه جویی می کنند که ۲۰ میلیارد پول قرار است بدهند اما نداده اند، در این خصوص صنعت و معدن باید بصورت جدی پیگیری کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، در ادامه در خصوص واحدهای با وضعیت مشابه، گفت: همچنین در خصوص واحد کمپرسور سازی نیز پیگیری شده و قرار است از محل منابع بانکی پرداخت شود که گفتند تمام کارها تمام شده، اما یک مدیر نباید منتظر منابع مالی باشد و خودش باید برنامه ریزی کرده و با تهیه منابع حقوق کارگران را نیز پرداخت کند.

گزارش ها حاکی است، کارگران این کارخانه هجدهم این ماه مقابل اداره‌ کل کار آذربایجان‌شرقی و امروز مقابل استاندار آذربایجان شرقی تجمع کرده و اعتراض کردند.

در اوایل آبان امسال کارکنان این کارخانه به علت عدم پرداخت حقوق دست به اعتصاب زده بودند اما چون مطالبات پرداخت نشد حالا به خیابان آمده‌اند.

متاسفانه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که مجموعه مدیریتی استان مدعی هستند وضعیت صنایع در حالت خوب و مناسبی قرار دارد و از رکود عبور کرده است و آذربایجان‌شرقی به لحاظ رونق واحدهای تولیدی و اشتغال شرایط به مراتب بهتری دارد.

حال باید دید این ادعا چقدر درست است و اگر اینگونه است مطالبات کارگران صنایع فوق چرا تاکنون پرداخت نشده و کارگران را از سرناچاری به اعتراض کشانده است.