اجرای بیش از چهار هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی
اجرای بیش از چهار هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه چهار هزار و ۳۵۸ طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۵۴۱ میلیارد ریال در ۱۱ ماهه امسال اجرا شده است،افزود: از این تعداد ۹۶۸ طرح از محل اعتبارات امدادی  و سه هزار و ۳۹۰ طرح […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه چهار هزار و ۳۵۸ طرح اشتغال با اعتباری بیش از ۵۴۱ میلیارد ریال در ۱۱ ماهه امسال اجرا شده است،افزود: از این تعداد ۹۶۸ طرح از محل اعتبارات امدادی  و سه هزار و ۳۹۰ طرح از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های اشتغال ۱۰۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی هزینه شده است،تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۴۳۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: طرح های اشتغال اجرا شده شامل ۲۷۲ طرح کارانگیزی، یک هزار و ۳۹۳ طرح توان افزایی و دو هزار و ۶۹۳ طرح خودکفائی بوده است.

کلامی با بیان اینکه بیشترین طرح اجرا شده در بخش دامپروری بوده است،تاکید کرد: از مجموع طرح های اجرا شده ۱۷۹ طرح در بخش کشاورزی، یک هزار و ۵۶۷ طرح در دامپروری، یک هزار و ۲۰۳ طرح در صنایع دستی و یک هزار و ۴۰۹ طرح نیز در بخش خدمات هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح های اشتغال،آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت خودکفائی است.

کلامی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۲۹ هزار طرح اشتغال،تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است.