محدودیت شدید منابع مالی دولت و ضرورت استفاده از «فاینانس»
محدودیت شدید منابع مالی دولت و ضرورت استفاده از «فاینانس»

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، آرش کردی روز شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: اتحاد مدیریتی و همدلی و هم‌افزایی مدیران اجرایی در آذربایجان شرقی و حساسیت ویژه مدیریت ارشد استان نسبت به مسائل صنعت برق در سطح کشور نمونه است. وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه جذب سرمایه […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، آرش کردی روز شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: اتحاد مدیریتی و همدلی و هم‌افزایی مدیران اجرایی در آذربایجان شرقی و حساسیت ویژه مدیریت ارشد استان نسبت به مسائل صنعت برق در سطح کشور نمونه است.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه جذب سرمایه گذار از استان‌های موفق کشور است، ادامه داد: همسایگی با چند کشور از جمله مزیت‌های این استان است که می‌تواند در توسعه صنعت برق کشور نیز موثر باشد، اما تاکنون این ظرفیت، مغفول مانده است.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه شبکه برق آذربایجان، یک شبکه حاشیه‌ای در شمال کشور نیست، گفت: می‌تواند به یک شبکه تبادلی در سطح منطقه تبدیل شود که لازمه آن وجود زیرساخت‌های قوی و پایدار است.
وی با بیان اینکه اهمیت برق در زندگی مردم قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، افزود: حوادث اخیر خوزستان و شمال کشور نشان داد که اگر توجه ویژه و کلان به صنعت برق نشود کانون‌های بحرانی بالقوه زیادی در کشور داریم.
کردی همچنین از کاهش چهار درصدی تلفات شبکه برق کشور و افزایش تولید برق در سه سال گذشته خبر داد و گفت: دولت یازدهم در شرایط سخت و بحرانی، واقعا کارهای بزرگی کرده، اما عملکرد آن به خوبی انعکاس نیافته و در رسانه‌ها و افکار عمومی مظلوم واقع شده است.
مصرف انرژی برق استان آذربایجان شرقی در سال گذشته یک هزار و ۳۵۰ مگاوات بود که پیش بینی می شود این میزان مصرف در سال جاری از هشت درصد افزایش برخوردار باشد.