آمادگی منطقه آزاد ارس برای میزبانی از مسافران نوروزی/ برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس در ایام عید نوروز
آمادگی منطقه آزاد ارس برای میزبانی از مسافران نوروزی/ برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری منطقه آزاد ارس در ایام عید نوروز

به گزارش اویاقلیق ، مهدی عباسی با اشاره به برگزاری برنامه‌های منطقه آزاد ارس برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، افزود: سال گذشته نماز جماعت در دو نقطه گردشگری برگزار شده بود که امسال برپایی نماز ظهر و عصر به پنج نقطه افزایش یافته است. به گفته وی برنامه های ورزشی و تفریحات سالم علاوه […]

به گزارش اویاقلیق ، مهدی عباسی با اشاره به برگزاری برنامه‌های منطقه آزاد ارس برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، افزود: سال گذشته نماز جماعت در دو نقطه گردشگری برگزار شده بود که امسال برپایی نماز ظهر و عصر به پنج نقطه افزایش یافته است.
به گفته وی برنامه های ورزشی و تفریحات سالم علاوه بر شهرستان‌های جلفا، نوردوز و خداآفرین در بسیاری از روستاهای هدف گردشگری نیز برگزار خواهد شد.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: به منظور اطلاع‌رسانی گردشگری، افرادی در روستاهای کوهدشت و گلفرج و اشتبین مستقر شده‌اند که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند.
عباسی افزود: سه کانکس اطلاع‌رسانی در شهرستان جلفا و دو کانکس در خداآفرین و یک مرکز در نوردوز نیز به صورت ۲۴ ساعته اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر آماده سازی مراکز اسکان مسافران، ۲۵۰ تخته چادر نیز فراهم شده که در زمان اضطراری در سالن های ورزشی اسکان داده شود چراکه ساماندهی مسافران، بخشی از مدیریت بحران است.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس از راه اندازی سیستم بلوتوث در شش نقطه از سایت های گردشگری و تاریخی خبر داد و افزود: اطلاعات گردشگری، نقشه اسکان و نقشه منطقه به صورت رایگان از طریق سیستم بلوتوث در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.
به گفته وی مسافران در سه پارک شهرستان جلفا می توانند از خدمات اینترنت رایگان استفاده کنند.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: برنامه های هنری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی با حضور ۲۴ گروه هنری از سراسر کشور در طول یک هفته در منطقه اجرا خواهد شد.
عباسی با بیان برگزاری دومین جشنواره یومورتا اویونی (بازی تخم مرغ) و یومورتا بویاماق (رنگ آمیزی تخم مرغ) گفت: این جشنواره برای دومین سال با حضور سه کشور همسایه برگزار خواهد شد که در پایان محصولاتی از جشنواره به کشورهای همجوار هدیه داده خواهد شد.
وی ادامه داد: پرونده میراث فرهنگی یومورتا اویونی و یومورتا بویاماق به اسم استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.
وی همچنین افزود: در طول تعطیلات عید نوروز مسافرانی که خودروی شخصی ندارند، می توانند در دو نقطه از شهر از خدمات اتوبوس‌های ارس‌گردی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.