دشمن نفس های آخر را می‌کشد/ با کسی شوخی نداریم
دشمن نفس های آخر را می‌کشد/ با کسی شوخی نداریم

اویاقلیق:  سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز  در مراسم گرامیداشت شهدای بدر و خیبر در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با بیان این مطلب که داستان امپراطوری آمریکا، داستان غروب یک خورشید است، گفت: شعاع عالم تاب اسلام در حال تابیدن است. وی با بیان اینکه چهره سردمداران دشمنان اسلام، چهره‌ای پژمرده و ناامید شده […]

اویاقلیق:  سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز  در مراسم گرامیداشت شهدای بدر و خیبر در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با بیان این مطلب که داستان امپراطوری آمریکا، داستان غروب یک خورشید است، گفت: شعاع عالم تاب اسلام در حال تابیدن است.

وی با بیان اینکه چهره سردمداران دشمنان اسلام، چهره‌ای پژمرده و ناامید شده و اظهارات مقامات امریکا سرشار از یاس و ناامیدی است، افزود: مشکلات اقتصادی اروپا و آمریکا یک واقعیتی انکارناپذیر است.

جانشین کل سپاه گفت: ترامپ  از پوسیدگی کامل ارتش امریکا سخن می‌گوید به طوریکه دو سوم هواپیماهای مستقر در ناوهای هواپیمابر قادر به پرواز نیستند و این گزارش رسمی رئیس جمهور آمریکا بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران، به مشهود بودن ناتوانی آمریکا و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: دشمنان از ترس به پناهگاه رفتند، زمانی بود که دشمن از دجله تا فرات را در ذهن داشت ولی امروز نمی‌تواند به هیچ کشوری نفوذ کند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که زمانی خود را امان می‌دید، امروز از آتش حزب الله در امان نیست و نیروهای انقلابی در آنی از واحد می‌توانند جهنمی برای صهیونیست‌ها بسازند.

این مقام نظامی در تحلیل آخرین وضعیت سوریه بیان داشت: آمریکایی‌ها در سوریه ناتوان شدند و در ساختارهای قدرتی عجز و ناتوان‌ هستند، ارتش آمریکا سرگردان مانده است و تقابل ایران موجب خستگی و ناتوانی آنها گشته است.

وی افزود: سنت‌های الهی در حال ظهور و تجلی است و ما باید در صحنه بمانیم چراکه دشمن نفس‌های آخر را می‌کشد، به مقامات آمریکایی نگاه کنید تا ببینید تمامی سخنان‌شان سرشار از یاس و ناامیدی است.

سردار سلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول این مدت دشمنان را با سختی روبه‌رو کرده و مصداق آن هشت سال دفاع مقدس بوده که بعثی‌ها تا دندان مجهز شدند ولی وحدت و اخلاص ایران بود که دشمنان را به حیرت واداشت.

وی با بیان اینکه دشمنان دیدند به صورت نظامی حریف ایران نیستند رو به مذاکرات آوردند، گفت: می‌خواستند از طریق مذاکرات سیاسی بر ایران تسلط یابند که انقلاب اسلامی ایران چنین اجازه به کسی نخواهد داد.

 مردم ایران در قلب یک جنگ جهانی به هسته اتم نفوذ می‌کنند

سردار سلامی با اشاره به مشکلات موجود گفت: جنگ اقتصادی علیه ایران بی سابقه است اما استثنایی‌ترین شرایط آن است که مردم ایران در تحریم پیشرفت می‌کند ،به فضا ورود می‌کند و نیازهای داخلی‌ خودش را تامین می‌کند، مردم ایران در قلب یک جنگ جهانی به هسته اتم نفوذ می‌کند، این پایان داستان نیست، آغاز یک دوره جدیدی است.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به اینکه داستان به ظاهر امپراطوری در حال غروب بوده و انقلاب اسلامی در حال طلوع است، گفت: انقلاب اسلامی و اسلام، عالم را در گستره عدالت،تقوا و مردم‌سالار دینی تجلی می‌بخشد و این پرتو بزرگ توسط انقلاب اسلامی زده شد.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر  اقتصاد در آمریکا و اروپا با مشکلات زیادی  روبه‌رو است و قادر به اداره کشور و مناطق خود نیستند، افزود: آنها می‌خواستند چنین مشکلات را برای ما ایجاد کنند و تسلط بر ما داشته باشند ولی اقتدار ایران و عمل به منویات مقام معظم رهبری چنین اجازه‌ای نداد و آنها را منهدم و ساقط کردند.

سردار سلامی بیان داشت: قرآن پرده  از یک حقیقت در عالم ملک و ملکوت می‌گشاید و با تاسی به آن می‌توان بر هر دشمنی پیروز شد، دشمنان غافل از این نکات هستند.

وی افزود: امروز صحنه نبرد بزرگ مسلمانان با مستکبران تفسیر عینی حق علیه باطل بوده و یقین داشته باشید که حقایق قرآن در مسلمانان متحد جاری شده و سنت‌های الهی نجات بخش خواهند بود.

جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه مطمئن باشید دشمنان ما در صحنه حق علیه باطل در حال کشیدن نفس‌های آخر خود هستند، گفت: دشمن خود به ضعف خود در مقابل اسلام و مردم ایران اسلامی پی برده‌ و خود را به در و دیوار می‌زند تا بلکه نجات یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز چهره آمریکا و مقامات آن یک چهره پژمرده، و سرشکسته و ناتوان را به نمایش گذاشته است و همیشه با یاس و ناامیدی صحبت می‌کنند زیرا پی به این موضوع برده‌اند که کاری از پیش نمی‌توانند ببرند.

سردار سلامی متذکر شد: اگر به صحبت‌های مقامات آمریکایی گوش کنید متوجه خواهید شد که سراسر یاس و ناامیدی هستند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر  بدهی آمریکا از تولیدات داخلی زیاد شده، اروپا دچار مشکلات سیاسی و امنیتی شده و این چیزهای است که می‌خواستند سر ایران بیاورند و ما را فلج کنند اما شکست خوردند.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد:  با وجود همه مشکلات اما دشمن توانایی مقابله با ایران را نداشته و ندارد، مردم ایران با عمل به منویات و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اقتصاد مقاومتی را پیش گرفت و موفق هم شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دولت و ملت را برای قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی موظف کرده و طرح را مطرح و عملیاتی کردند، افزود: ایران اسلامی  در حال پیشرفت است و این نشانگر حقانیت ما است و باید در صحنه بمانیم زیرا ایران در بدترین شرایط اقتصادی خود توانسته بر مشکلات غلبه کند و پیشرفت‌های زیادی نیز داشته باشد.

سردار سلامی تاکید کرد: دشمنان از رمق افتاده و نمی‌توانند به این سادگی عقب بروند، در این شرایط ما باید همچنان روی وحدت و همدلی خود بمانیم تا شاهد نفس‌های آخر آنها باشیم.

وی افزود: به نظر من زمان زیادی تا آشکار شدن این عجز و درماندگی دشمنان نمانده است و به زودی شاهد زوال آنها خواهیم شد.

جانشین فرمانده سپاه با ابراز اینکه در صحنه بمانید همانطور که امام امت را همراهی کرده‌اید، افزود: مردم همانطور که همیشه فداکاری کرده و شکیبا بوده‌اند باید با ژرف‌نگری، بصیرت عمیق و آگاهی که سرمایه بزرگی برای یک کشور است برای توسعه هر چه بیشتر کشور تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قدرت عظیمی را در منطقه ایجاد کرده و مطمئن باشید جهان اسلام در حال پیشرفت است و همچنان به دستاوردهای بزرگی خواهد رسید.

سردار سلامی با اشاره به اینکه در بزرگ‌ترین نبرد قرار داریم، ادامه داد:  رهبر فرزانه انقلاب اسلامی کشور را برای پیشرفت آماده کرده‌اند و به جوانان این فرصت را دادند تا از نظر علمی و فرهنگی و غیره ارتقا یابیم و ایران بزرگ شد و همه به ایران با این مشخصات افتخار می‌کنیم.

وی یادآور شد: باید جهادمان را ادامه دهیم و قدرت دفاعی ما که همان تسلط بر کارها ، توان داخلی و غلبه بر کید دشمن است را به همگان نشان دهیم و هر دشمن با هر نیت شوم بداند ما قادر به این هستیم که به سرعت بر او غلبه کنیم و این داستان کاملاً واقعی است و شوخی در آن نیست.

وی با استناد به گفته‌ای از شهید مهدی باکری گفت: این مجاهد شهید همیشه تاکید بر این داشت که به هر مسلمانی وظیفه است که نسبت به تشخیص تکلیف اجتماعی‌اش آگاه و واقف باشد که در چه شرایطی واقع شده و در جامعه‌اش چه می‌گذرد و اسلام در چه حال است.

سردار سلامی ادامه داد: این گفته‌ها نباید فراموش شود و باید بدانیم دشمنان اسلام چکار می‌کنند و غافل از آنها نباشیم قطعاً باید آگاهی روز به روز متناسب با شرایط پیشرفت داشته باشد.

سردار سلامی با بیان اینکه مدافعان حرم ادامه دهندگان راه دلاورمردان انقلاب هستند، گفت: همیشه جنگ سخت نبوده و جنگ نرم نیز هدف دیگر دشمن است که به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهضت امام خمینی(ره) را یک استثنا در عالم هستی توصیف کرد و بیان داشت: باید خدا را شاکر باشیم که این عَلم به دست یکی از سلاله‌های پیامبر افتاد و با شجاعت، بصیرت و نفوذ بر قلب‌ها، سناریوهای خطرناک دشمن را باطل کرد.

تنها شخصیتی که در عصر امروز از امنیت و منزلت مسلمانان به معنای واقعی دفاع می‌کند، امام خامنه‌ای است

وی اضافه کرد: کارهای مقام معظم رهبری باعث شد تا سدی محکم از بازگشت استعمار به کشور احداث شود، تنها شخصیتی که در عصر امروز از امنیت و منزلت مسلمانان به معنای واقعی دفاع می‌کند، امام خامنه‌ای است.

سردار سلامی با بیان اینکه حضور در آذربایجان موجب خوشحالی ماست، توضیح داد: مردم این خطه نقشی اساسی در عرصه انقلاب اسلامی اعم از مقابله با لشکرکشی دشمنان و پیشتازی در دفاع از آرمان‌های امام و حریم ولایت ایفا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: پیشگامی آذربایجان در نقش شیعه به اینها ختم نمی‌شود، آذربایجان شهر عالمان بزرگ و ادیبان بزرگ است، سرزمین شهیدان بزرگی که سمبل آنها مهدی باکری است.

حرکت مردم آذربایجان برای خنثی‌سازی فتنه ۸۸ دل‌انگیز و وصف‌نشدنی است

سردار سلامی حرکت مردم آذربایجان برای خنثی‌سازی فتنه ۸۸ را دل‌انگیز و وصف‌نشدنی خواند و تاکید داشت: حضرت عباس سمبل ایثار، مهر و محبت است که جایگاه خاصی در میان مردم آذربایجان داشته و این نشان از عالی بودن مردم آذربایجان است.

وی شهیدان را علامت‌هایی دانست که راه را به آدمی می‌‌آموزند و همچون ستاره‌های پرفروغی برای مسیریابی ما می‌درخشند.

سردار سلامی با اشاره به مجاهدت‌های لشکر عاشورا یادآور شد: عاشورایی‌ها همواره ثابت قدم و شکیبا بودند و در هر خطی می‌جنگیدند، به پیروزی می‌رسیدند.

وی افزود: روح یاران عاشورا در جسم این کشور جاری بود و همین عاملی برای شکست دادن یک دنیا دشمن می‌شد؛ مهدی باکری سلطان قلب‌ها بود و شکوه و عظمت او زبانزد همگان شده بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب با بیان اینکه مدل برخورد شهید مهدی باکری با نیروهای تحت امر خود برای رزمندگان لحظات شیرینی را رقم می‌زد، تصریح کرد: شهیدان باکری افتخار ایران و اسلام‌ است؛ آنها نمونه‌ مجسم و تندیس‌های عالم‌اند.

فارس