عده‌ای سوداگر به جان جنگل‌ها و منابع کشور می‌افتند
عده‌ای سوداگر به جان جنگل‌ها و منابع کشور می‌افتند

 اویاقلیق:  حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی با اشاره به اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی افزودند: بسیاری از عوارض ناشی از ریزگرد‌ها و آلودگی هوا و ناسالم بودن هوای شهر‌ها به‌دلیل کمبود پوشش گیاهی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و گستردگی مناطق کویری در کشور، حفظ پوشش گیاهی اهمیت مضاعفی دارد. […]

 اویاقلیق:  حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی با اشاره به اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی افزودند: بسیاری از عوارض ناشی از ریزگرد‌ها و آلودگی هوا و ناسالم بودن هوای شهر‌ها به‌دلیل کمبود پوشش گیاهی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و گستردگی مناطق کویری در کشور، حفظ پوشش گیاهی اهمیت مضاعفی دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، وجود سبزه‌گاههای برخوردار از گیاهان متنوع دارویی و همچنین جنگل‌های شمال را ازجمله امتیازات فضای سبز ایران برشمردند و افزودند: جنگل‌های ارزشمند شمال جزو کم‌نظیرترین جنگل‌های دنیاست، اما عده‌ای سوداگر بدون توجه به منافع ملی، به جان جنگل‌ها و منابع کشور می‌افتند و باید این جنگل‌ها را از دستاندازی حفظ کرد.

ایشان تأکید کردند: مسئولان بخش جنگلها، مراتع و زمینهای کشاورزی باید اهمیت زیادی برای کار خود قائل باشند و در حفظ این ثروت عظیم ملی تلاش کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به ویژگی‌های ممتاز میوه‌های ایرانی و با ابراز تأسف از واردات میوه، گفتند: واردات میوه جزو کارهای غلط است و مسئولان جز در موارد ضروری، باید از این کار جلوگیری کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان، مراسم درخت‌کاری را نماد احترام مردم به طبیعت سرسبز ایران عزیز خواندند و افزودند: همه باید قدردان این موهبت الهی باشند.