به گزارش اویاقلیق، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی روز دوشنبه در آئین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه خوشنویسی هنری فاخر و قدسی است، گفت: این هنر همواره اهمیتی خاصی داشته زیرا تجسم کلام وحی بوده و در تمامی کشورهای اسلامی همواره به عنوان والاترین هنر، مورد توجه قرار گرفته […]

به گزارش اویاقلیق، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی روز دوشنبه در آئین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه خوشنویسی هنری فاخر و قدسی است، گفت: این هنر همواره اهمیتی خاصی داشته زیرا تجسم کلام وحی بوده و در تمامی کشورهای اسلامی همواره به عنوان والاترین هنر، مورد توجه قرار گرفته است.
علی محرمی افزود: خوشنویسی همانند محوری در میان سایر هنرهای بصری ایفای نقش کرده‌ است.
در این نمایشگاه ۱۱۰ تابلوی خوشنویسی از ٧۵ هنرمند برجسته کشوری و استانی به نمایش گذاشته شده که ۱۰ تابلو از آثار زنده یاد استاد کاظم دوستی فرد و چند اثر از استادان امیرخانی، عطارچیان، کابلی و ملک زاده و استادان معروف خوشنویسی آذربایجان شرقی است.
این نمایشگاه که از سوی انجمن خوشنویسان تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده از پانزدهم تا نوزدهم اسفند در نگارخانه میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز دایر است.
استاد کاظم دوستی فرد در سال ۱۳۴۵ در تبریز چشم به جهان گشود و خوشنویسی را از کلاس های غیورانه آغاز و مرحله ممتاز را در محضر استاد خود جمشید وجدنیا گذرانیده و در سال ۱۳۶۶ گواهینامه ممتاز و سپس گواهینامه ی فوق ممتاز را اخذ کرده بود.
این هنرمند نامی آذربایجان ۲۵ اسفند سال گذشته دارفانی را وداع گفت و پیکر وی در قطعه هنرمندان وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

ایرنا