فعالیت کشاورزی در مزارع سبزی و صیفی تبریز تداوم خواهد داشت
فعالیت کشاورزی در مزارع سبزی و صیفی تبریز تداوم خواهد داشت

به گزارش اویاقلیق، دکتر رحیم شهرتی فر،  پیش از ظهر امروز در اولین همایش ساماندهی سبزی و صیفی کاران شهرستان تبریز و حومه که به همت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز برگزار شده بود در جمع کشاورزان و صیفی کاران تبریز به اهمیت این بخش از کشاورزی تاکید کرد. کشاورزی محور توسعه و صنعت موتور محرکه […]

به گزارش اویاقلیق، دکتر رحیم شهرتی فر،  پیش از ظهر امروز در اولین همایش ساماندهی سبزی و صیفی کاران شهرستان تبریز و حومه که به همت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز برگزار شده بود در جمع کشاورزان و صیفی کاران تبریز به اهمیت این بخش از کشاورزی تاکید کرد.

کشاورزی محور توسعه و صنعت موتور محرکه توسعه است

فرماندار تبریز با اشاره به عدم توجه به امر مکانیزه کردن کشاورزی در کشور اظهار داشت: کشاورزی محور توسعه و صنعت موتور محرکه توسعه است ، اما متاسفانه در کشور ما، به مکانیزه کردن کشاورزی اهمیت مناسبی داده نشده و این موضوع باعث نارضایتی کشاورزان و عدم رغبت جوانان روستایی و شهری برای اشتغال در این حرفه است.

وی متناسب نبودن درآمد و زحمات این شغل را دلیل دیگری بر بی میلی جوانان و کارکنان در زمینه کشاورزی دانسته و آن را موجب سوق یافتن جوانان به سمت شغلهای خدماتی عنوان کرد.

 

۲ هزار صیفی کار در تبریز و حومه مشغول به کار هستند

فرماندار تبریز سبزی و صیفی کاری را پتانسیلی بزرگ برای تبریز و استان دانسته و افزود: در استان بیش از ۲ هزار هکتار زمین زراعی سبزی و صیفی وجود دارد که بالغ بر ۷۰۰ هکتار آن در تبریز و حومه آن قرار گرفته است و نزدیک به  ۲ هزار نفر در این اراضی به شغل کشاورزی مشغول هستند.

تعیین تکلیف پارک بزرگ تبریز و آینده شغلی ، دو خواسته سبزی کاران تبریز

شهرتی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید خود از باغات حکم آباد گفت : اهالی این منطقه خواستار رسیدگی به دو مسئله مهم هستند . یکی از آنها بحث پارک بزرگ تبریز است که در این زمینه باید همکاری و هماهنگی لازم با شهرداری تبریز صورت بگیرد و خواسته دیگر این قشر زحمت کش، در آمد متناسب با تلاش و زحمات شبانه روزی آنها است.

فرماندار تبریز ادامه داد : این موضوع باید طوری برنامه ریزی شود تا فعالیت سبزی کاران محدود به چند ماه از سال نشود بلکه با احداث گلخانه هایی در این محل فعالیت کشاورزی آنها در طول سال تداوم داشته باشد.

کشاورزی در زمینهای زراعی تبریز تداوم خواهد داشت:

فرماندار تبریز در ادامه به کشاورزان حاضر در همایش این اطمینان را داد که فعالیت کشاورزی در زمینهای زراعی تبریز ادامه خواهد داشت و از تغییر کاربری این زمینها جلوگیری و امکانات لازم در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

کلمه حکم آباد (هوهم آوار) نشان دهنده قدمت دیرینه کشاورزی در این منطق است

دکتر شهرتی فر با اشاره به استفاده از کلمه حکم آباد (هوهم آوار) در استانهای مجاور به جای سبزی و صیفی گفت: این کلمه در شهرهای استان آذربایجان غربی به عنوان اصطلاحی برای سبزی و صیفی استفاده می شود که نشان از قدمت دیرین کشاورزی در این منطقه از شهر تبریز دارد.

فرماندار تبریز در پایان با انتقاد از وضعیت نگهداری و حمل سبزی و صیفی توسط صیفی کاران ، بسته بندی مناسب و صنایع تبدیلی درخور شان این محصول مفید و مغذی را خواستار شد.