سبزی و صیفی تبریز شناسنامه دار شود / آلودگی هوا هشداری برای مسئولین
سبزی و صیفی تبریز شناسنامه دار شود / آلودگی هوا هشداری برای مسئولین

به گزارش اویاقلیق ، پیش از ظهر امروز در همایش ساماندهی سبزی و صیفی کاران شهر تبریز و حومه که با حضور مسئولان شهری ، کارشناسان امر کشاورزی و صیفی کاران شهرستان تبریز در محل سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی تبریز برگزارشد ، کریم مهری با اشاره به تلاش های انجام شده در جهت ساماندهی […]

به گزارش اویاقلیق ، پیش از ظهر امروز در همایش ساماندهی سبزی و صیفی کاران شهر تبریز و حومه که با حضور مسئولان شهری ، کارشناسان امر کشاورزی و صیفی کاران شهرستان تبریز در محل سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی تبریز برگزارشد ، کریم مهری با اشاره به تلاش های انجام شده در جهت ساماندهی کشاورزان و باغات استان ، در زمینه ی تاثیر گذاری این نشستها ابراز امیدواری کرد .

واردات محصولات کشاورزی تهدیدی برای حرفه ی کشاورزی در استان 

مهری با اشاره به اینکه تهدیدات زیادی حرفه ی کشاورزی استان و کشور را تهدید می کند اظهار داشت : واردات محصولات کشاورزی یکی از تهدیدات جدی برای کشاورزی استان است به طوری که واردکنندگان این محصولات با جوسازی روانی در جامعه در خصوص محصولات داخلی سعی دارند تا محصولات وارداتی خود را جایگزین تولیدات داخلی نمایند و از سود کلان آن بهره مند شوند .

وی افزود : طی سه سال گذشته ، تولید محصولات کشاورزی در استان چندین برابر شده است اما با این همه از زحمات و تلاشهای این قشر به شکل ملموس تقدیر نشده است .

 

در سال ۹۵ ، مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریالتسهیلات کشاورزی واگذار شده است 

مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به تلاشهای این اداره جهت رونق بخشیدن و مکانیزه کردن کشاورزی در استان ادامه داد : تنها در سال ۹۵ مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات در اختیار کشاورزان و دامداران استان قرار گرفته است .

حفظ باغات ، مقرون به صرفه تر از درختکاری در عون ابن علی است 

مهری با انتقاد از وضعیت درختکاری اطراف کوه عون ابن علی با تاکید بر حفظ و حراست از باغات موجود در شهر تبریز تصریح کرد : چنانچه باغات لاله و مارالان تملیک و در برابر تغییرکاربری ها حفظ می شدند به مراتب مقرون به صرفه تر از این بود که در کوه عون ابن علی اقدام به کاشت نهال با هزینه سنگین شود .

سبزی و صیفی تبریز باید شناسنامه دار شود 

مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تنها راه حفظ و حراست از منابع طبیعی شهر تبریز را احیای هویت این منابع و شناسنامه دار کردن آن ها عنوان کرده و افزود : برای اینکه این مزارع در سطح شهر تبریز و حومه آن حفظ شوند ضروریست تا در کنار فعالیت های مزرعه ای ، گلخانه هایی در سطح این مزارع جهت تداوم فعالیت آنها در طول سال ایجاد شوند و همچنین جهت جلوگیری از هدر رفت منابع آبی از سیستم نوین آبیاری استفاده شود .

آلودگی هوای تبریز هشداری برای مسئولین است 

کریم مهری آلودگی هوای شهر تبریز طی فصول زمستان سالهای اخیر را زنگ هشداری برای همه مسئولین و کارشناسان عنوان کرده و تصریح کرد : مزارع سبزی و صیفی شهر تبریز کوچکترین هزینه ای را برای دولت در پی ندارد اما تاثیر بزرگی بر وضعیت آب و هوایی شهرمان دارند لذا باید تدابیر لازم در جهت حفظ و احیای این مزارع اتخاذ و اجرا شود.

وی در پایان تشکیل تعاونی ویژه سبزی و صیفی کاران تبریز و حومه جهت ساماندهی امورات آنها و بازاریابی و بازرگانی در این زمینه را خواستار شد .