شاخ شدن در فضای مجازی + تصاویر
شاخ شدن در فضای مجازی + تصاویر

اویاقلیق: فضای مجازی در کنار خوبی هایش بدی هایی دارد که تبدیل به دردی جهانی شده است و گاهی اوقات جوانان به دلیل تعلیم نادرست از آن و برای دیده شدن دست به اقدامات عجیبی می زنند. یکی از چالش های اساسی که اخیرا گریبان گیر جوانان کشور شده انجام عمل ها و جراحی های […]

اویاقلیق: فضای مجازی در کنار خوبی هایش بدی هایی دارد که تبدیل به دردی جهانی شده است و گاهی اوقات جوانان به دلیل تعلیم نادرست از آن و برای دیده شدن دست به اقدامات عجیبی می زنند.

یکی از چالش های اساسی که اخیرا گریبان گیر جوانان کشور شده انجام عمل ها و جراحی های زیبایی است.

عمل های زیبایی که به اسم مد در جامعه جا خوش کرده است. عمل هایی که از گونه، لپ، لب و بینی تا فرو کردن اجسام در بدن را شامل می شود.
اما موضوع عجیبی که اخیرا ذهن جامعه را به خود درگیر کرده،مد های عجیب و غریب دختران و پسرانی است که با دیدن آن شاید از تعجب شاخ در بیاوریم.
شاخ دربیاوریم برای شاخ های مجازی که برای دریافت چند عدد لایک یا کامنت بیشتر، شخصیت خود را زیر پا می گذارند. برخی از این افراد نه هنری دارند و نه تحصیلاتی و نه کسی آن ها را می شناسد؛ اما به سرشناسترین چهره های فضای مجازی تبدیل شده اند.
به طور مثال این روزها در اینستاگرام شاهد عکس هایی از جوانانی هستیم که با انجام عمل های به اصطلاح زیبایی، صورت خود را به شکل اسکلت های انسانی یا مردگان از گور گریخته در می آورند تا خود نمایی کنند.
در همین راستا سروش نادری روانپزشک در گفت و گو با خبرنگار میزان ،درباره شخصیت های این افراد می گوید: گاهی جوانان در معرض محدودیت هایی هستند که فضای مجازی این فرصت را برای آن ها ایجاد کرده تا به خود نمایی خود بپردازند.
وی افزود: در حال حاضر گسترش شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام  یکی از مکان هایی است برخی ها برای خود نمایی به آن روی می آورند.
این روانپزشک در ادامه گفت: گاهی  بسیاری از ما به‌ صورت ناخودآگاه جذب این فرصت‌ها در فضاهای مجازی می‌شویم که با پخش کردن آن ها برای دوستان خود توهمی از مهم بودن را به آن ها القا می کنیم.
وی گفت: نظام تربیتی ما دچار مشکلاتی است که منجر به این ناهنجاری ها می شود. نسل جوان باید  برای حضور در فضا های مجازی تعلیم ببینند.