داعش طرح آمریکایی با دلارهای عربی است
داعش طرح آمریکایی با دلارهای عربی است

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، منوچهر متکی شامگاه سه شنبه در آئین یادواره شهدا در تبریز افزود: جریان داعش خطرناکترین، پیچیده ترین و موثرترین توطئه ای بود که در ۳۷ سال گذشته برای مقابله با موج بیداری اسلامی انقلاب اسلامی ایران طراحی و اجرا شد. وی با بیان اینکه ۱۱ سپتامبر بهانه ای […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، منوچهر متکی شامگاه سه شنبه در آئین یادواره شهدا در تبریز افزود: جریان داعش خطرناکترین، پیچیده ترین و موثرترین توطئه ای بود که در ۳۷ سال گذشته برای مقابله با موج بیداری اسلامی انقلاب اسلامی ایران طراحی و اجرا شد.
وی با بیان اینکه ۱۱ سپتامبر بهانه ای برای تبلیغ اسلام هراسی از سوی آمریکا بود، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی موجب بازتولید اسلام و روی آوردن جوانان در اروپا، آسیا و شرق دور به اسلام شد.
معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی یادآوری کرد: انرژی عظیمی که انقلاب اسلامی در جوانان دنیا بوجود آورد، موجب ایجاد خشم مقدسی در آن ها شد و هنر داعش این بود که این خشم مقدس را نه علیه دشمنان اسلام، بلکه در خود جهان اسلام و بین مسلمانان به نام تفرقه مذهبی و جنگ شیعه و سنی خالی کرد.
متکی با بیان اینکه جریان داعش طرحی علیه جهان اسلام بود، ادامه داد: داعش وحدت مسلمانان را هدف قرار داد و هدف آنها تخلیه انرژی جوانان، ایجاد اختلاف خونی بین شیعه و سنی و ارایه تصویری ترسناک از اسلام که نه تنها در بین غیر مسلمانان بلکه در بین مسلمانان مقبولیت نداشته باشد، است.
وی گفت: اگر اسرائیلی ها میلیاردها دلار خرج می کردند تا چنین تصویری از اسلام ارایه کنند، موفق نمی شدند، اما داعش اکنون این کار را انجام می دهد.
معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مجمع تقریب مذاهب اسلامی را ۲۷ سال پیش برای سازمان دهی فکر امام راحل که وحدت را برای مسلمانان ضروری ترین چیز می دانست، تاسیس کردند.
متکی افزود: با این ابتکار مقاومت و ایستادگی شکل گرفت، جمهوری اسلامی میدان دار شد و جوانان جویای شهادت معرکه دیگری آفریدند و جلوه های عظیمی از رشادت را در دفاع از حریم به نمایش گذاشتند.
وی گفت: دشمن اکنون ۶ سال بعد از تلاش مستمر و خرج میلیاردها دلار با پیشرفته ترین سلاح ها و امکانات، ناگزیر است بپذیرد که سوریه و عراق راه حل نظامی ندارد و این شکست همه تئوری آن ها است که از ۶ سال پیش برای تضعیف انقلاب اسلامی طراحی کرده بودند.
به گزارش ایرنا، معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه آمریکائی ها به بهانه ۱۱ سپتامبر مصادف با ۲۰ شهریور به افغانستان و سپس به عراق حمله کردند، یادآوری کرد: این حمله ها و سپس حضور ۱۴ ساله آن ها با این هدف بود که حکومت هایی در افغانستان و عراق شکل گیرد که متحد آمریکا باشند و با ایران مخالفت کنند.
متکی با بیان اینکه سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی ایران با تحلیل هدف آن ها تلاش کردند که این امر روی ندهد و در نتیجه هدف دشمنان نیز محقق نشد، ادامه داد: اکنون نه تنها در افغانستان و منطقه، بلکه در خود آمریکا می گویند که جرج بوش در افغانستان شکست خورد و در عراق پیروز نشد.
وی با اشاره به حمله آل سعود به یمن گفت: با وجود ادعای سعودی ها مبنی بر اینکه در مدت ۱۵ روز این کار را تمام می کنند، اکنون ۱٫۵ سال از حمله آن ها به این کشور می گذرد و آن ها در معضل یمن گریبانگیر شده و بدنبال راه حل برای فرار از آن هستند.
معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا اظهار کرد: این یادواره ها تبیین مکتبی است که مرگ را پایان نمی داند و شهادت نیز مرگی دارای نقشه راه و مفهومی هدایتگر است.
متکی با بیان اینکه شهید با گام نهادن در این راه سیر الهی را آغاز می کند، افزود: شهادت جلوه ای از رسیدن انسان به جایگاه شایسته است و شهید به حقانیت این راه که سعادت انسانی است نه با کلام بلکه با خون خودش شهادت می دهد.
وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین سلاح استکبار در برخورد با ملت های مظلوم، تهدید، ترساندن و تطمیع است، گفت: شهادت تولید کننده سلاحی است که هیچ کس آن را ندارد و جنگ را نامتقارن می کند و دشمن بدل و ضد آن را ندارد.
به گزارش ایرنا، معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان رشادت های شهدای تبریز در دوران دفاع مقدس گفت: رشادت های شهدای این شهر فقط مختص آذربایجان نبوده بلکه مربوط به کل ملت ایران و جهان اسلام است.
متکی با اشاره به رشادت های شهدای مدافع حرم افزود: این شهدا در دفاع از مرزهای بین المللی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند تا ما در خانه های خود درگیر دشمن نشویم.
وی با بیان اینکه در زمان کنونی پیکر تعدادی از شهدا پس از ۳۶ سال از جنگ تحمیلی به عنوان شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور تشییع می شود، گفت: این شهدا برای همه ملت ایران شناخته شده هستند و ما گمنام هستیم و آنان فضای معنوی به کشور می بخشند.
یادواره شهدای خیابان های شهیدان ظهیری و حدادزاده و شهدای مدافع حرم به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد المهدی تبریز برگزار شد.
در این آئین پیکر مطهر یک شهید گمنام تشییع شد.
آذربایجان شرقی در ایام فاطمیه میزبان پیکر مطهر ۹ شهید گمنام است.