بهره برداری از ۲۶ دوربین کنترل سرعت در آذربایجان شرقی
بهره برداری از ۲۶ دوربین کنترل سرعت در آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، امروز سه شنبه ۱۶ دوربین در آزاد راه تبریز – زنجان، ۴ دوربین در بزرگراه شهید کسایی و ۶ دوربین در محور تبریز – اهر به سامانه کنترل هوشمند جاده ای استان اضافه شد. ثبت تخلف سرعت لحظه ای، ثبت تخلف سرعت متوسط ، ثبت تخلف مربوط به […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، امروز سه شنبه ۱۶ دوربین در آزاد راه تبریز – زنجان، ۴ دوربین در بزرگراه شهید کسایی و ۶ دوربین در محور تبریز – اهر به سامانه کنترل هوشمند جاده ای استان اضافه شد.
ثبت تخلف سرعت لحظه ای، ثبت تخلف سرعت متوسط ، ثبت تخلف مربوط به عدم رعایت فاصله طولی و ثبت تخلف مربوط به عبور وسایل نقلیه سنگین از لاین سرعت از قابلیت های این دوربین هاست.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در جریان بهره برداری از این طرح ها گفت: پیش از این سامانه کنترل هوشمند جاده ای استان تنها به ۲ دوربین مجهز بود و با اضافه شدن این ۲۶ دوربین که در زمان ۶ ماهه نصب شده اند، تعداد دوربین های کنترل سرعت جاده های استان به ۲۸ دوربین افزایش یافت.
وی طول پوشش این تعداد دوربین را ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرد و با اشاره به اینکه دارای ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه هستیم، گفت: ۳۳ دوربین دیگر هم در حال نصب است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه هوشمند سازی کنترل جاده ای از اولویت های اساسی کشور است، گفت: با بهره برداری از ۳۳ دوربین در حال نصب، کنترل هوشمند ۸۵ درصد شبکه آزاد راهی و ۱۰۰ درصد شبکه بزرگراهی استان ممکن می شود.
داریوش باقرجوان با قدردانی از عوامل پلیس راه استان در مدیریت سفرهای جاده ای، گفت: با نصب این دوربین ها، کنترل ترددهای جاده ای تسهیل و سفرها ایمن تر می شود.
وی با بیان اینکه تجهیز جاده قدیم تبریز – میانه و سراب – بستان آباد به دوربین های کنترل سرعت از مطالبه های استان است، گفت: در برنامه های آتی سامانه هوشمند کنترل جاده ای امکان کنترل وزن بار خودروهای سنگین فراهم می شود.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی هم با اشاره به نقش این دوربین ها در کاهش تلفات جاده ای، گفت: تلفات جاده ای استان در سال جاری ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
سرهنگ جواد ناموران با اعلام اینکه سال گذشته ۵۲۷ نفر در اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند، گفت: تعداد تلفات امسال تا روز جاری ۴۴۸ نفر بوده که کاهش ۷۹ نفری را نشان می دهد.
وی همچنین از کاهش یک درصدی مجروحان حوادث جاده ای استان خبرداد و گفت: سال گذشته هفت هزار و ۷۲۱ مجروح داشتیم و امسال با ۴۷ نفر کاهش به هفت هزار و ۶۷۴ مجروح رسیده است.
امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی سامانه هوشمند جاده ای کشور به ۵۲۷ دوربین کنترل سرعت در ۲۱ استان مجهز شد.
استان آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه, ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه, ۱۰۴۲ کیلومتر راه اصلی, ۱۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰۵۶۹ کیلومتر راه روستائی است.