خودکفایی مددجویان گام بلند کمیته امداد است/ لزوم حفظ حیثیت و کرامت خانواده های نیازمند
خودکفایی مددجویان گام بلند کمیته امداد است/ لزوم حفظ حیثیت و کرامت خانواده های نیازمند

اویاقلیق: امدادگران کمیته امداد آذربایجان شرقی در آستانه سالروز تاسیس کمیته امداد و برگزاری جشن نیکوکاری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند. به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این […]

اویاقلیق: امدادگران کمیته امداد آذربایجان شرقی در آستانه سالروز تاسیس کمیته امداد و برگزاری جشن نیکوکاری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این دیدار با بیان اینکه کمیته امداد محل خدمت به نیازمندان است،گفت: جامعه ای که از مکتب علوی پیروی می کند نمی تواند در قبال انسانهای نیازمند بی تفاوت بماند و باید احساس مسئولیت کند.

وی با اشاره به اینکه در آیات و روایات اسلامی توصیه های فراوانی برای احسان، انفاق و کمک به نیازمندان شده است،افزود: پرداخت صدقه سبب خاموش شدن غضب خداوند می شود و همچنین بلاها را برمی گرداند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه خودکفایی مددجویان گام بلند و مثبت کمیته امداد است،تصریح کرد: کمیته امداد برای خودکفائی مددجویان قدم بزرگی برداشته و با پرداخت وام اشتغال برای خانواده های تحت حمایت اشتغالزایی کرده است.این مایه عزت کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با تقدیر از خدمات کمیته امداد به نیازمندان،اظهار کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد مستلزم اعلام بیلان کاری است.مردم باید بدانند که کمیته امداد چه خدماتی به نیازمندان ارائه می کند.

وی با تاکید به اینکه حیثیت و کرامت خانواده های نیازمند همیشه باید حفظ شود تا به آبروی آنان لطمه وارد نشود،خاطرنشان کرد: ایتام و خانواده های نیازمند در آستانه سال نو و برگزاری جشن نیکوکاری به کمک بیشتر مردم احتیاج دارند.خوشحال کردن دل فقرا مایه سعادت آدمی است و پاداش دنیوی و اخروی دارد.

امام جمعه تبریز با انتقاد از تشدید فاصله طبقاتی و وجود تبعیض در جامعه،تاکید کرد: در جامعه ما عده ای به نان شب محتاجند و عده ای هم زندگی اشرافی و تجملاتی دارند و این اسباب رنج همه است.

محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این دیدار با بیان اینکه امدادگران این نهاد با تمام وجود در خدمت مددجویان هستند،گفت: اکنون ۶۳ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار مددجو تحت پوشش این نهاد هستند.

وی با اعلام اینکه مردم استان امسال ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صدقه و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند،افزود: طی سال جاری بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان، خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده اند.

کلامی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد مبارزه با فقر مادی و فقر فرهنگی است،خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی مددجویان باید ارتقا یابد و سبک زندگی اسلامی و مبانی دینی در بین خانواده های تحت حمایت رسوخ پیدا کند.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه های تشکیلاتی و بوروکراسی اداری در این نهاد با هدف ارائه خدمات بهتر به مددجویان انجام می شود،تاکید کرد: عملکرد و خدمات کمیته امداد به مددجویان و نحوه هزینه کرد کمک های مردمی به طور شفاف و صریح به مردم اطلاع رسانی می شود.