حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در ایام نوروز
حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی در ایام نوروز

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری  در آخرین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان بر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام نوروز ۹۶ تأکید کرد. وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری  در آخرین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان بر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام نوروز ۹۶ تأکید کرد.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی واقع در استان، بر حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد و اظهار داشت: ادارات دولتی باید نسبت به حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی به وظایف ذاتی خود عمل و در اولین فرصت اقدام به رفع تصرف کنند.

در این جلسه مقرر شد یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان، امور اراضی و راه و شهرسازی ضمن توجیه نیروهای عمل کننده و ایجاد حساسیت در بین آنها، نسبت به تشکیل و تقویت گشت‌های حفاظتی در ایام تعطیلات نوروزی اقدام کرده و به دادستان‌های حوزه های قضایی گزارش کنند.

همچنین مقرر شد دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان با دادستان‌های حوزه‌های قضایی مکاتبه و بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کند تا برای جلوگیری از تصرفات احتمالی افراد فرصت‌طلب بالخصوص در ایام تعطیلات نوروزی اقدام کنند و شهرداری‌ها برای پیشگیری از تعدی و تجاوز به حریم شهرها و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز، اکیپ‌های ویژه نوروزی در قالب گشت‌زنی را تقویت و بر عملکرد اکیپ‌ها نظارت کنند.

گشت‌های نیروی انتظامی نیز برای پیشگیری از وقوع جرم در زمینه تصرفات اراضی ملی، حریم راه‌ها، رودخانه‌ها و احداث غیرمجاز ساختمان، با هماهنگی پلیس راهور و پلیس راه استان، با موارد به عنوان جرم مشهود برخورد و به دادسرا و مراجع قضایی گزارش کنند.