باشگاه گسترش‌‌فولاد تبریز مجوز حرفه‌ای گرفت
باشگاه گسترش‌‌فولاد تبریز مجوز حرفه‌ای گرفت

کنفدراسیون فوتبال آسیا لیست باشگاه‌‌‌هایی که مجوز حرفه ای را دریافت کردند را در سایت خود منتشر کرد که نام شش باشگاه ایرانی نیز در این لیست به چشم می‌خورد. بر اساس این گزارش باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان‌ و گسترش‌فولاد تبریز باشگاه‌هایی هستند که مجور حرفه ای از […]

کنفدراسیون فوتبال آسیا لیست باشگاه‌‌‌هایی که مجوز حرفه ای را دریافت کردند را در سایت خود منتشر کرد که نام شش باشگاه ایرانی نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش باشگاه‌های استقلال تهران، پرسپولیس تهران، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان‌ و گسترش‌فولاد تبریز باشگاه‌هایی هستند که مجور حرفه ای از AFC گرفتند.

نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از‌ امکانات ۱۹ باشگاه حرفه‌ای ایران بازدید کرده ‌و تنها ۶ باشگاه کشور پارامترهای لازم برای دریافت این مجوز را دارا بودند.

ژاپن با ۴۵ باشگاه بیشترین مجوز حرفه ای را دارا است و تنها یک باشگاه ژاپنی موفق به کسب این مجوز نشده است. چین با ۱۹ باشگاه و استرالیا با ۱۰ باشگاه آمار صد در صدی دریافت مجوز حرفه‌ای را به خود اختصاص دادند.

در این لیست نامی از باشگاه‌های تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان و نفت تهران که سابقه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را داشته، دیده نمی‌شود.