افزایش چراغ خاموش قیمت کالاهای اساسی در شب عید
افزایش چراغ خاموش قیمت کالاهای اساسی در شب عید

اویاقلیق:  در آستانه سال نو و به عبارت دیگر فرارسیدن بهار طبیعت و عید نوروز که در بین در کشورهای همسایه و جهان و به ویژه کشورهای اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین عید باستانی و کهن مسلمان مطرح است و از این رو برای برگزاری هر چه بهتر این آیین و جشن؛ هر خانواده ایرانی بیش […]

اویاقلیق:  در آستانه سال نو و به عبارت دیگر فرارسیدن بهار طبیعت و عید نوروز که در بین در کشورهای همسایه و جهان و به ویژه کشورهای اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین عید باستانی و کهن مسلمان مطرح است و از این رو برای برگزاری هر چه بهتر این آیین و جشن؛ هر خانواده ایرانی بیش از هر ایام دیگری برای تهیه لوازم ضروری برای برپایی این مراسم به یکی و یا چند تا مراکز خرید مراجعه می‌کنند، که ممکن است این خریدهای عید نوروز برای برخی خانواده‌های ایرانی و در این میان آذربایجانی‌ها چند هفته ادامه داشته باشد.

سنت‌هایی از گذشته تا به حال برای فرا رسیدن ایام نوروز وجود دارد که انگار بدون آنها عید مزه‌ای ندارد، خرید کردن لباس نو و لوازم منزل، خانه تکانی، کاشتن سبزه، سفره هفت سین، عیدی دادن و دید و بازدیدهای نوروزی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سنت‌هایی است که هر ساله انجام می‌شود.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بحث تنظیم بازار اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ به‌ خصوص در سال‌جاری که بازار کالاهای اساسی وضعیت چندان مطلوبی نداشته و برخی از این کالاها مانند گوشت قرمز و برنج افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند.

درحالی مسؤولان تنظیم بازار از ثبات قیمت ها و نظارت بر بازار شب عید خبر می دهند که قیمت برخی کالاها به صورت چراغ خاموش در حال افزایش است.

با این حال این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز جوش و خروش مردم برای خرید بیشتر دیده می شود که در این بین امسال هم چون سال های گذشته گرانی سهم مردم از بازار عید است تا تنها قشر خاصی از جامعه تنها خریداران بازار گرانی عید باشند.

دولت با شدت با هر نوع افزایش قیمت اجناس شب عید برخورد کند

احمد علیرضابیگی نمایند ه مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در خصوص اوضاع بازار شب عید و نارضایتی مردم عدم نظارت بر قیمت‌ها،‌ اظهار کرد: متاسفانه هر ساله با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و شروع بازار شب عید برخی افراد و فروشندگان  قیمت های اجناس مورد نیاز و اساسی مردم را افزایش می دهند و مردم نیز به دلیل احتیاج در تنگنا قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت مردم به دلیل رکود و بیکاری حاصل از آن برای بسیاری از کارگران  باید از سوی دولت تسهلات مناسبی برای اقشار آسیب پذیر درنظر گرفته شود تا کمی از فشارهای ایام اخر سال کاسته شود،‌گفت:افزایش قیمت های شب عید و بعضا فروش اقلام بی کیفیت بر روحیه مردم تاثیر منفی نیز خواهد گذاشت و دولت باید بدون هیچ تعارفی با این گرانفروشان برخورد قاطعی را انجام دهد.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با ابراز تاسف از اینکه به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی کمی قدرت خرید مردم کاهش داشته و جیب های خالی برخی سرپرست های خانواده آنها را با مشکلاتی درآخر سال مواجه ساخته است،‌افزود:وظیفه دولت و نهادهای مسئول در این زمینه بسیار سنگین می باشد، دولت باید بانظارت دقیق و منظم ازهرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم جلوگیری کند و اجازه سوءاستفاده را به احدی در این فصل ندهد.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر اینکه باید با اقدامات مناسب و دلگرم کننده شب عید را برای مردم آسان کرد و باعث خوشی و آرامش آنها شد،‌گفت: امیدواریم که دولت چاره‌ای در این راستا بیندیشد و با افزایش لجام گسیخته و گرانی ها مقابله کند.

فارس