جابجایی سه هزار واحد مسکن حاشیه نشین روی خط گسل تبریز
جابجایی سه هزار واحد مسکن حاشیه نشین روی خط گسل تبریز

اویاقلیق: محمدصادق پورمهدی افزود: طبق آمار و تعاریف حاشیه نشینی و بافت فرسوده، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر و بافت های فرسوده این کلانشهر زندگی می کنند. وی با بیان اینکه کلانشهر تبریز بیشترین حاشیه نشین را در استان دارد، ادامه داد: برای واحدهایی که نیاز به جابجایی دارند برنامه های […]

اویاقلیق: محمدصادق پورمهدی افزود: طبق آمار و تعاریف حاشیه نشینی و بافت فرسوده، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر و بافت های فرسوده این کلانشهر زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه کلانشهر تبریز بیشترین حاشیه نشین را در استان دارد، ادامه داد: برای واحدهایی که نیاز به جابجایی دارند برنامه های لازم اتخاذ شده و دیگر شهروندان نیز باید جهت بهسازی و نوسازی و اخذ پروانه منازل خود به شهرداری ها مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: اگر این خانه ها نوسازی نشوند قابل سکونت و امن نیستند و در صورت وقوع زلزله ای ساکنین این منازل جان خود را ازدست خواهند داد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: شهر تبریز یکی از شهرهای کشور است که بیشترین حاشیه نشین را به خود اختصاص داده و براساس طرح تهیه شده سه هزار خانه جابجا می شوند که در این راستا یک هزار واحد جایگزین شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بقیه واحدها نیز جابجا خواهند شد و فضای موجود هم به فضای سبز تبدیل می شوند.
پورمهدی با اشاره به مصوبات کمیسیون ماده پنج در خصوص توانمندی این واحدها در نظر گرفته شده و شهرداری ها نیز با ارائه تخفیف ها و کاهش عوارض برای بازسازی در نظر گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه دولت برای کمک به حاشیه نشینان اقدام خوبی انجام داده است، گفت: ضروری است مالکان و صاحبان خانه ها در حاشیه شهرها و بافت های فرسوده نیز همت کنند.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و ۸۰۰هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.