آغاز ثبت نام انتخابات میان دوره ای مجلس در مراغه و عجب‌شیر
آغاز ثبت نام انتخابات میان دوره ای مجلس در مراغه و عجب‌شیر

اویاقلیق: ظفر محمدی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ساعت هشت صبح امروز با حضور در فرمانداری به طور رسمی ثبت نام کرد. معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت : ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از امروز […]

اویاقلیق: ظفر محمدی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین ثبت‌نام کننده انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر ساعت هشت صبح امروز با حضور در فرمانداری به طور رسمی ثبت نام کرد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت : ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز و تا ۱۴ اسفندماه سال جاری به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

ظفر محمدی با اشاره به دستور وزیر کشور برای آغاز فرآیند انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به چهار حوزه انتخابیه در کشور از جمله مراغه، افزود: انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان در شهرهای مراغه و اهر برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مراغه از ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ آغاز می شود، اظهار کرد: ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی نیز به مدت هفت روز تا ۶ فروردین ۹۶ ادامه می یابد.

محمدی خاطرنشان کرد: با عنایت به ماده ۲۶ تبصره سه قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره شرایط انتخاب شوندگان، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، هنگام ثبت نام داوطلبان، الزامی است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر در ۲۵۱ شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد افزود : از این تعداد ۱۷۷ شعبه مربوط به شهرستان مراغه و ۷۴ شعبه مربوط به شهرستان عجب‌شیر است.

انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

گزارش فارس حاکی است، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی پس از جان باختن مرحوم محمدعلی حسین‌زاده در سانحه رانندگی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورا های اسلامی برگزار می‌شود.

شهرستان‌های مراغه و عجبشیر با حدود ۳۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع هستند.

فارس