بارندگی در آذربایجان شرقی کاهش ۲۶٫۶ درصدی داشته است
بارندگی در آذربایجان شرقی کاهش ۲۶٫۶ درصدی داشته است

اویاقلیق: فرخ مطلبی فر روز شنبه با اعلام این خبر گفت: بارندگی های ۵ ماه گذشته ( ابتدای مهر تا پایان بهمن ) در این استان کاهش ۱۲٫۱ درصدی نسبت به بلند مدت نشان می دهد. وی، میانگین بارش استان در سال آبی زراعی جاری را ۱۰۸٫۶ میلی متر اعلام کرد و گفت: در ۵ […]

اویاقلیق: فرخ مطلبی فر روز شنبه با اعلام این خبر گفت: بارندگی های ۵ ماه گذشته ( ابتدای مهر تا پایان بهمن ) در این استان کاهش ۱۲٫۱ درصدی نسبت به بلند مدت نشان می دهد.
وی، میانگین بارش استان در سال آبی زراعی جاری را ۱۰۸٫۶ میلی متر اعلام کرد و گفت: در ۵ ماهه نخست سال آبی زراعی گذشته به صورت میانگین ۱۴۷٫۹ میلی متر و در ۵ ماهه دوره بلند مدت ۱۲۳٫۵ میلی متر بارش در استان ثبت شده است.
وی اعلام کرد: بیشترین بارش استان در سال آبی زراعی جاری از ایستگاه مرند به میزان ۱۷۰٫۲میلی متر و کمترین بارش از ایستگاه جلفا به میزان ۶۶ میلی متر گزارش شده است.
مطلبی فر اظهارکرد: مقایسه بارندگی های ۱۸ ایستگاه استان آذربایجان شرقی نشان می دهد بیشترین کاهش بارندگی ۵ ماهه سال آبی زراعی جاری نسبت به ۵ ماهه سال گذشته از ایستگاه ملکان به میزان ۵۰ درصد و نسبت به بلند مدت از ایستگاه عجب شیر به میزان ۳۳٫۸درصد کاهش گزارش شده است.
وی همچنین گفت: در ۵ ماهه امسال تنها در ایستگاه سهند افزایش بارش نسبت به سال گذشته به میزان ۱۱ درصد ثبت شده و مرند با ۱۲ درصد افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت بیشترین افزایش را داشته است.
آذربایجان‌شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
این استان با دربرگرفتن ۲۲ شهرستان دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی است.

ایرنا