عالیم قاسم‌اف و پرواز همای هم‌آواز می شوند
عالیم قاسم‌اف و پرواز همای هم‌آواز می شوند

به گزارش تسنیم، اجرای مشترک عالیم قاسم‌اف با گروه این خواننده و همچنین گروه پرواز همای (مستان) به دو زبان فارسی و آذری برگزار می‌شود. برای این کنسرت عنوانِ «جنجال دو دیوانه» انتخاب شده است که ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در مدت ۹۰ دقیقه در تالار بزرگ کشور به روی صحنه می‌رود. این اجرای مشترک که […]

به گزارش تسنیم، اجرای مشترک عالیم قاسم‌اف با گروه این خواننده و همچنین گروه پرواز همای (مستان) به دو زبان فارسی و آذری برگزار می‌شود. برای این کنسرت عنوانِ «جنجال دو دیوانه» انتخاب شده است که ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ در مدت ۹۰ دقیقه در تالار بزرگ کشور به روی صحنه می‌رود.

این اجرای مشترک که برای اولین بار از طرف خواننده‌ مشهور موسیقی آذربایجان با خواننده موسیقی ایرانی، پرواز همای در تهران اتفاق می‌افتد، بر اساس دعوت همای از او شکل گرفته است.

پرواز همای پیش از این نیز با تلفیق موسیقی شرق و غرب کنسرت‌هایی مشترک با برخی از چهره‌های معروف موسیقی داشته است؛ اپرای موسی و شبان، همکاری با سلی و شهرداد روحانی، همچنین اپرای عشق و عقل و آدمی و همکاری با والتر پروست از بلژیک از جمله‌ این اجراهاست. همای امسال نیز با دعوت از انریکو جرولا، رهبر ارکستر و خواننده اپرای ایتالیایی در تالار وحدت اجرایی را به صحنه برد. همچنین همای در کنسرت برج میلاد از نوازنده چیره دست هندی برای حضور در کنار گروهش دعوت کرد.

ایده و برنامه‌ریزی کنسرت مشترک با عالیم قاسم‌اف از سوی همای شکل گرفته و مراحل انتخاب اشعار، آهنگ‌ها و ترجمه آن در حدود دو سال به طول انجامیده و کاری زمانبر بوده است. آهنگسازی و تنظیم قطعات، منحصرا برای این اجرای دو نفره طراحی و تمرین شده و توسط گروه‌های دو خواننده، نوازندگی و اجرا می‌شود.

این کنسرت و اجرای مشترک به این جهت «جنجال دو دیوانه» نامگذاری شده است که این خواننده آذربایجانی، عالیم قاسم‌اف، به دلیل عشقی که به موسیقی و آواز دارد، توانسته است ارائه دهنده نوع خاصی، متفاوت همراه با تکنیک و جذابیت بالا از موسیقی آذربایجان به دنیا باشد. از سویی دیگر پرواز همای، خواننده موسیقی ایرانی که در آهنگسازی‌ها، انتخاب اشعار و اجرای آواز و بیان موسیقی‌اش به نوعی متفاوت عمل کرده است و اتفاق جنجالی موسیقیایی را در پی خواهد داشت.

مؤسسه آوای هنر برگزارکننده این کنسرت بزرگ در تهران خواهد بود و در همین‌باره نشست خبری با حضور هر دو هنرمند با رسانه‌های خبری برگزار خواهد شد که روابط عمومی این مؤسسه تاریخ آن را متعاقباً به اطلاع خواهد رساند.

بلیت فروشی این کنسرت از روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ در سامانه فروش بلیت ۸۴۲۰۰ به آدرس اینترنتی www.84200.ir آغاز می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این وبسایت، بلیت صندلی دلخواه خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند.

عالیم قاسم‌‌اف یکی از معروف‌ترین خوانندگان موسیقی مقامی آذربایجان است. او در سال ۱۹۹۹ جایزه موسیقی یونسکو imc سال که به عنوان نوبل موسیقی شناخته می‌شود، را برنده شد.
جایزه موسیقی یونسکو و شورای جهانی موسیقی به کسانی داده می‌شود که با کار خود علاوه بر مهارت فنی به صلح و همکاری بین‌المللی و تفاهم متقابل میان فرهنگ‌ها خدمت کنند. روزنامه فرانسوی (لوموند) صدای او را یکی از باشکوه‌ترین صداهای جهان نامیده و نیویورک تایمز از او به عنوان اعجوبه هنری از سرزمین آذربایجان نام برده است.
این جایزه را موسیقی‌دانان بزرگی چون شوستاکوویچ، برنشاین، راوی شانکار و نصرت فاتح علی خان دریافت کرده‌اند. قاسم‌اف تاکنون کنسرت‌هایی در کشورهای هلند، ژاپن، چین، ایتالیا، کانادا، روسیه، کشورهای آسیای میانه، فرانسه، ایران، انگلیس، آلمان، اسپانیا، بلژیک، برزیل و ایالات متحده و طبق آنچه خود می‌گوید در ۱۸۰ کشور دنیا کنسرت برگزار کرده‌است.
در سال ۲۰۰۱ در فستیوال موسیقی شرق در سمرقند به عنوان نفر اول به لقب «بلبل شرق» مفتخر شد.