ایران جزو ۵ کشور اولویت‌دار لهستان برای سرمایه‌گذاری است
ایران جزو ۵ کشور اولویت‌دار لهستان برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار روابط بانکی را پیش‌زمینه توسعه روابط تجاری عنوان کرد و گفت: آماده همکاری‌های بین بانکی هستیم تا در این زمینه مانعی بر سر راه مبادلات تجاری و اقتصادی بنگاه‌های بخش خصوصی وجود نداشته باشد. وی با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک بین […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، دکتر اسماعیل جبارزاده در این دیدار روابط بانکی را پیش‌زمینه توسعه روابط تجاری عنوان کرد و گفت: آماده همکاری‌های بین بانکی هستیم تا در این زمینه مانعی بر سر راه مبادلات تجاری و اقتصادی بنگاه‌های بخش خصوصی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک بین بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی و لهستان، بیان کرد: بخش بزرگی از ظرفیت‌های مشترک دو طرف در حوزه معادن و صنایع پایین‌دستی آن، خودروسازی و بحث گردشگری است.

جبارزاده با اشاره به این که از طرف دولت ایران هیچ محدودیتی برای همکاری‌های اقتصادی با لهستان وجود ندارد، اظهار کرد: دکتر روحانی این اختیار را به استان آذربایجان‌شرقی داده است تا راه‌های ارتباطی با لهستان را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به این که آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های صنعتی  کشور  محسوب می‌شود، گفت: مردم این استان به سخت‌کوشی معروف هستند و موفق‌ترین تاجران کشورمان، اهل آذربایجان‌شرقی هستند.

رییس اتاق بازرگانی لهستان هم در این دیدار از امکان مبادلات بانکی بین ایران و لهستان با اجرای برجام خبر داد و گفت: ایران، جزو پنج کشور اولویت‌دار برای ما در حوزه سرمایه‌گذاری است.

آرند ارسکی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی لهستان و آذربایجان شرقی، گفت: این استان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ما برای سرمایه‌گذاری در ایران است.

وی با تاکید بر روابط خوب و دوستی پایدار ایران و لهستان در طول تاریخ، گفت: هیچ نقطه تاریکی بین دو کشور وجود ندارد و سند این ادعا، در جنگ جهانی دوم است که  ایرانی‌ها به لهستانی‌ها و کودکان آنها پناه دادند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تادئوس کوشچینسکی، معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان دیدار و درباره راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.