ارسال بیش از ۷۰۰ عنوان شعر به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری شعر «آهنگ آذربایجان»
ارسال بیش از ۷۰۰ عنوان شعر به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری شعر «آهنگ آذربایجان»

به گزارش اویاقلیق، رضا شیبانی‌اصل اظهار داشت: «شعرآورد تبریز» به عنوان تنها انجمن مستقل ادبی در شهر تبریز، پس از اعلان فراخوان عمومی آذرماه، دومین جشنواره سراسری شعر «آهنگ آذربایجان» را هفدهم اسفند، در دو محور «نقش آذربایجان در اعتلای ایران اسلامی» و «جبهه جهانی مقاومت اسلامی»برگزار می‌کند. وی ادامه داد: گستره شرکت‌کنندگان از استان‌ها […]

به گزارش اویاقلیق، رضا شیبانی‌اصل اظهار داشت: «شعرآورد تبریز» به عنوان تنها انجمن مستقل ادبی در شهر تبریز، پس از اعلان فراخوان عمومی آذرماه، دومین جشنواره سراسری شعر «آهنگ آذربایجان» را هفدهم اسفند، در دو محور «نقش آذربایجان در اعتلای ایران اسلامی» و «جبهه جهانی مقاومت اسلامی»برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: گستره شرکت‌کنندگان از استان‌ها و شهرهای جای‌جای کشور، قابل توجه بوده و تاکنون بیش از ۷۰۰ عنوان شعر از ۴۵۳ شاعر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

دبیر دومین جشنواره سراسری شعر «آهنگ آذربایجان» اظهار داشت: ارزیابی‌های‌‌ ابتدایی آثار جشنواره به پایان رسیده و گروهی از شاعران برجسته کشوری، داوری‌ نهایی آثار را در دو بخش فارسی و ترکی آذربایجانی عهده دار شده‌اند.

شیبانی‌اصل با اشاره به تفاوت‌های محتوایی این جشنواره با سایر جشنواره‌های رایج گفت: «آهنگ آذربایجان» بدون برخورداری از پشتیبانی بودجه‌های مرسوم و تنها با حمایت برخی تشکل‌های دلسوز فرهنگی برگزار می‌شود و همین ویژگی موجب شده، دغدغه‌های مهم جشنواره، به دور از رویکردهای شعاری و روزمره هدفگذاری شود.

یادآور می‌شود اولین جشنواره سراسری شعر «آهنگ آذربایجان» سال گذشته و همزمان با سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن، برگزار شد.