یک واحد گلخانه‌ای با حضور اکبر ترکان در منطقه آزاد ارس افتتاح شد
یک واحد گلخانه‌ای با حضور اکبر ترکان در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد واحد گلخانه‌ای تولید گوجه فرهنگی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد. به گزارش اویاقلیق از ایسنا صبح امروز (یکشنبه) با حضور اکبر ترکان در منطقه آزاد ارس، واحد گلخانه‌ای تولید گوجه فرنگی با سرمایه‌گذاری ۵٫۳ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید. اکبر ترکان همچنیت در بازدید از […]

دبیر شورای عالی مناطق آزاد واحد گلخانه‌ای تولید گوجه فرهنگی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

به گزارش اویاقلیق از ایسنا صبح امروز (یکشنبه) با حضور اکبر ترکان در منطقه آزاد ارس، واحد گلخانه‌ای تولید گوجه فرنگی با سرمایه‌گذاری ۵٫۳ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

اکبر ترکان همچنیت در بازدید از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور که در منطقه آزاد ارس واقع شده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در منطقه آزاد ارس ۲۴۰ هکتار اراضی برای مجتمع های گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این مجتمع گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: این گلخانه، مدرنترین و پیشرفته ترین گلخانه کشور است و طرح کلی آن ۵۰ هکتار است که ۱۳ هکتار آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ترکان اضافه کرد: وبژگی‌های فناورانه‌ی این گلخانه، الگوهای جدیدی برای سایر گلخانه‌ها در کشور است که امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

وی متذکر شد: احداث این گلخانه توسط بخش خصوصی تجربه موفقی در منطقه آزاد ارس بوده و تکنولوژی مورد استفاده در این گلخانه با الهام از تجربیات کشورهایی همچون هلند انجام گرفته است.

گفتنی است؛ مجتمع گلخانه ارس تارلاامین با دانش فنی نوین و حجم فعالیت، بزرگترین و فنی ترین مجتمع گلخانه‌ای در سطح کشور است.

 هم اکنون علاوه بر مجموعه‌های گلخانه ای ارس، چندین هزار هکتار باغ های میوه موجود در منطقه انواع محصولات کشاورزی با شیوه آبیاری تحت فشار تولید و روانه بازار می‌کنند.