گسترش فولاد؛ تیمی باثبات، اما قانع!
گسترش فولاد؛ تیمی باثبات، اما قانع!

اویاقلیق : باشگاه گسترش فولاد تبریز که به عنوان یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های خصوصی تاریخ لیگ ایران به شمار می‌رود و نظم و انضباط و مقررات درون این باشگاه، همواره زبانزد بوده است، امسال با هدف حضور در جمع شش تیم برتر لیگ شانزدهم، گام در مسابقات گذاشت. این تیم که از لیگ چهاردهم کارش […]

اویاقلیق : باشگاه گسترش فولاد تبریز که به عنوان یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های خصوصی تاریخ لیگ ایران به شمار می‌رود و نظم و انضباط و مقررات درون این باشگاه، همواره زبانزد بوده است، امسال با هدف حضور در جمع شش تیم برتر لیگ شانزدهم، گام در مسابقات گذاشت.
این تیم که از لیگ چهاردهم کارش را با هدایت فراز کمالوند –که فوتبال تبریز را مثل کف دستش می‌شناسد- دنبال می‌کند، امسال را با نتایج ضعیفی آغاز کرد و حتی در هفت بازی نخست، تنها پنج تساوی و دو باخت در کارنامه خود داشت؛ به نوعی که فوتبال‌دوستان تبریزی را از آینده تیم در رقابت‌های امسال ناامید کرد، اما فراز کمالوند همواره با امیدواری زیادی نسبت به آینده تیمش سخن می‌گفت و از اوج‌گیری تدریجی تیمش خبر می‌داد.
دیری نپایید که سخنان فراز کمالوند محقق شد و این تیم با نزدیک شدن به پایان نیم فصل اول، نتایج بسیار خوبی گرفت و در پنج بازی پایانی نیم فصل اول، سه برد و دو تساوی سهم این تیم شد؛ آبی‌پوشان فوتبال تبریز نیم فصل دوم مسابقات را نیز بسیار خوب آغاز کردند و در سه بازی نخست، دو برد و یک تساوی داشتند و روند خوب این تیم، باعث شد تا شاگردان کمالوند، تا رده پنجم جدول بالا بیایند.
آبی‌های تبریز با تساوی هفته بیست و دوم مقابل فولاد خوزستان، به رده هفتم جدول سقوط کردند، ولی با تیم چهارم جدول، تنها سه امتیاز فاصله دارند که این اختلاف به راحتی می‌تواند تغییر کرده و جایگاه تیم‌ها جابجا شود.
نکته‌ای که در تیم فراز کمالوند به چشم می‌خورد، این است که گسترش فولاد با روندی که در پیش دارد، حتی می‌تواند نیم‌نگاهی هم به کسب سهمیه آسیایی داشته باشد، اما نبود عطش کسب سهمیه، یکی از معضلات تیم گسترش فولاد به حساب می‌آید؛ به نوعی که فراز کمالوند همواره هدف تیمش را بازی به بازی پیش می‌برد و در بازیکنانش، انگیزه و روحیه جنگجویی برای کسب سهمیه را نمی‌پروراند. این موضوع باعث شده تا مجموعه این تیم، به حداقلیات قانع باشند و برای بالا رفتن، با تمام وجود نجنگند.
البته در کاربلد بودن کمالوند و کادرفنی گسترش فولاد شکی نیست، اما ایجاد روحیه مبارزه‌طلبی برای رسیدن به هدف، شاید حلقه مفقوده گسترش فولاد دوست داشتنی این روزهای فوتبال ما باشد.

بنابراین، گسترشی‌ها در هشت بازی پایانی لیگ امسال، می‌توانند با بازیکنانی که دارند، در هر بازی به برد فکر کنند تا در نهایت با کسب حداکثر امتیازات، خود را در آستانه کسب اولین سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا ببینند؛ هرچند که هدف این تیم برای لیگ شانزدهم، حضور در جمع شش تیم برتر بوده است و حتی جایگاه ششم، می‌تواند مدیریت و کادرفنی باشگاه را ارضا کند!