به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علی نواداد با اشاره به برنامه‌های فشرده هیأت تجاری و اقتصادی استان در لهستان اظهار داشت: هدف اصلی سفر این هیأت به لهستان بررسی زمینه همکاری‌های مشترک و افزایش سطح تعاملات دوسویه است و در این راستا جلسات رایزنی تخصصی و اقتصادی ترتیب داده شده […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علی نواداد با اشاره به برنامه‌های فشرده هیأت تجاری و اقتصادی استان در لهستان اظهار داشت: هدف اصلی سفر این هیأت به لهستان بررسی زمینه همکاری‌های مشترک و افزایش سطح تعاملات دوسویه است و در این راستا جلسات رایزنی تخصصی و اقتصادی ترتیب داده شده است.

هیأت تجاری و اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی متشکل از ۳۳ نفر از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی به ریاست استاندار از روز سه‌شنبه دوم اسفند به مدت پنج روز به کشور لهستان سفر کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان هم در این مراسم گفت: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که همکاری‌های دوسویه بین استان‌های مختلف کشورمان و لهستان می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های دوجانبه باشد.

رامین مهمان‌پرست ادامه داد: فرصت‌های اقتصادی و تجاری فراوانی در استان‌های مختلف کشورمان و لهستان وجود دارد که با انجام چنین سفرهایی می‌تواند توسعه یابند.

صادق نجفی شهردار تبریز و علی حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در سخنانی ضمن استقبال از حضور سرمایه‌گذاران لهستانی در آذربایجان‌شرقی، آمادگی خود را برای همکاری در جهت فعالیت‌های مشترک اقتصادی در حوزه‌های مختلف اعلام کردند.

این سفر با هدف ادامه همکاری‌های استان‌های آذربایجان‌شرقی و سیلیزیای جنوبی (به مرکزیت شهر وروسلاو) صورت گرفته و بر این اساس فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف همچون ماشین‌آلات و تولیدات کشاورزی، محصولات غذایی، خشکبار، ساخت قطعات خودرو، فولاد و ماشین‌آلات صنعتی هیأت اقتصادی استان را همراهی کرده‌اند.

برگزاری چند همایش تجاری با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیران شرکت‌ها و تجار ایرانی و لهستانی در محل استانداری مازوتسکی در تاریخ دوم اسفند، اتاق بازرگانی ورشو در تاریخ سوم اسفند و شهر وروسلاو در تاریخ پنجم اسفند از جمله برنامه‌های مهم این سفر اعلام شده است.