سرما بسیاری از تجهیزات ترافیکی شهر تبریز را تخریب کرده است
سرما بسیاری از تجهیزات ترافیکی شهر تبریز را تخریب کرده است

به گزارش اویاقلیق، علی یوسفی در یک برنامه‌ی تلویزیونی با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما و زمستان سرد امسال، اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات ترافیکی در سطح شهر در اثر سرما از بین رفته‌اند و تلاش‌ها در راستای نوسازی این تجهیزات تا عید خواهد بود. وی افزود: تابلو‌های ورودی در شریان‌های اصلی شهر و […]

به گزارش اویاقلیق، علی یوسفی در یک برنامه‌ی تلویزیونی با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما و زمستان سرد امسال، اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات ترافیکی در سطح شهر در اثر سرما از بین رفته‌اند و تلاش‌ها در راستای نوسازی این تجهیزات تا عید خواهد بود.

وی افزود: تابلو‌های ورودی در شریان‌های اصلی شهر و خط‌کشی‌ها نیز در طول این مدت بازسازی خواهند شد و در صورتی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد، احیا و نوسازی تجهیزات ترافیکی در اولویت قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری جلسات متعدد در رابطه با زیبا‌سازی شهری و آلودگی بصری خبر داد و  گفت: از جمله فعالیت‌های اصلی جهت زیباسازی و  کاهش آلودگی‌های بصری در سطح شهر، حذف بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی و سازماندهی آن‌ها بوسیله‌ی تابلوهای هنرمندانه است که این نیز در تبریز ۲۰۱۸ به خوبی نمایان خواهد شد.

یوسفی بیان کرد:  با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از انرژی شهرداری تبریز بر فعال‌سازی مترو صرف می‌شود، آمادگی حمل و نقل عمومی نیز از دیگر ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از تزریق تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد می‌شود تا پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

وی با اشاره به موج‌های اول و دوم مسافرت‌ها به تبریز بیان کرد: چهار هزار دستگاه فرسوده‌ی تاکسی، نوسازی شده‌اند و با تلاش هرچه بیشتر در این راستا خود را برای میزبانی از مهمانان نوروزی و تابستانی آماده می‌کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تبریز ضمن قدردانی از رانندگانی که اقدام به نوسازی خودروهای فرسوده‎ می‌کنند، گفت: با چنین حرکات هوشیارانه‌ای از جانب شهروندان قادر به ارائه‌ی خدمات شایسته به مسافران و گردشگران خواهیم بود.

وی با اشاره به نحوه‌ی حمایت از رانندگان تاکسی جهت تبدیل به احسن کردن تاکسی‌ها گفت: رانندگان تاکسی‌ با پرداخت مبلغ جزیی و استفاده از تسهیلات بانکی نوسازی خودروها می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند که این نیز به نوبه‌ی خود گامی مثبت در راستای کاهش آلودگی هوا به شمار می‌آید.

وی از رونمایی از سامانه‌ی یکپارچه‌ی معاینه‌ی فنی خودرو خبر داد.

یوسفی خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان حوزه‌ی حمل و نقل و آموزش شهروندی در کنار هم می‌توانند گرهی از مشکلات ترافیکی را باز کنند.

وی افزود: معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان کارگروهی در قالب پیشگیری از تصادفات تشکیل داده است و این کارگروه متشکل از علوم پزشکی، آموزش و پرورش، پلیس راهور، حمل و نقل و شهرداری است و این ادارات در راستای آموزش فرهنگ ترافیکی تلاش می‌کنند.

وی متذکر شد: آموزش مستمر ضمن خدمت برای رانندگان اتوبوس و تاکسی و با محوریت علایم راهنمایی و طریقه‌ی رانندگی، همواره اجرا شده و کمپین شصت و برگزاری کارگروه‎ها در رده‌های پایین سنی در مدارس نیز از آن جمله هستند.

ایسنا