ماموریت ویژه تیم داوری برای ضربه به تراکتور
ماموریت ویژه تیم داوری برای ضربه به تراکتور

اویاقلیق : پس از باخت تیم پرسپولیس مقابل استقلال، فاصله این تیم با تراکتورسازی به شش امتیاز رسید که امیدی بود برای پرشور ها ، هفته قبل رقیب تراکتورسازی با سپاهان بازی داشت که در نهایت با نتیجه دو بر یک به پایان رسید ولی این بازی سه پنالتی داشت که پنالتی دوم پرسپولیس به […]

اویاقلیق : پس از باخت تیم پرسپولیس مقابل استقلال، فاصله این تیم با تراکتورسازی به شش امتیاز رسید که امیدی بود برای پرشور ها ، هفته قبل رقیب تراکتورسازی با سپاهان بازی داشت که در نهایت با نتیجه دو بر یک به پایان رسید ولی این بازی سه پنالتی داشت که پنالتی دوم پرسپولیس به اشتباه سوت خورد و پنالی اول نیز باید تکرار میشد و امیری بازیکن پرسپولیس باید اخراج میشد که نشد !

اشتباه داوری به ضرر تیم تراکتور بوده که این موضوع هوادارن تراکتور را ناراحت کرده . این چندمین بازی است که اشتباه داوری(البته به زعم پرسپولیسی ها و اهالی فدراسیون) طوری رقم میخورد که تراکتور را از نزدیک شدن به صدر جدول دور میکند و هواداران این تیم را مطمئن می کند که فدراسیون و داور دست به دست هم داده اند تا نه تنها تراکتور قهرمان نشود ، بلکه دردانه فدراسیون به هر نحوی از انحا به قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند.

افشاریان کارشناس داوری برنامه تلویزیونی نود در رابطه با اتفاقات جنجالی داوری بازی پرسپولیس سپاهان می گوید :
لی اولویرا روی مهدی طارمی خطا کرد و پنالتی و دادن اخطار به دروازه‌بان سپاهان درست بود.
پنالتی اول پرسپولیس به دلیل اینکه تعداد زیادی از بازیکنان دو تیم پیش از زده شدن ضربه به محوطه جریمه آمدند باید تکرار می‌شد.


اگر در لحظه زده شدن پنالتی تنها یک بازیکن پرسپولیس وارد محوطه جریمه می‌شد و مدافعان سپاهان به داخل محوطه جریمه نمی‌آمدند باید یک اخطار به آن بازیکن داده می‌شد و لازم بود داور یک ضربه آزاد برای سپاهان می‌گرفت.
حسین ماهینی با دست فرید کریمی را متوقف می‌کند ولی داور به سود سپاهان خطایی اعلام نکرد.
وحید امیری به دلیل تکل خشن روی پای طالب ریکانی باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفت ولی داور به اشتباه چنین تصمیمی نداشت.
اعلام پنالتی به سود سپاهان و یک اخطار برای محمد انصاری درست و کافی بود.
پنالتی سپاهان هم مثل پرسپولیس باید تکرار می‌شد اما اینگونه اتفاق در تمام دنیا می‌افتد.
گرفتن دومین پنالتی برای پرسپولیس درست نبود و حاج‌صفی خطایی انجام نداد.

 

اویاقلیق: از اظهارات کارشناس داوری برنامه نود چنین بر می آید که تیم داوری این بازی  به صورت ویژه ماموریت داشت تا هر طور شده سپاهان را بازنده این بازی معرفی کند تا پرسپولیس بتواند فاصله خود را با رقیب اصلی خود یعنی تراکتور حفظ کند . چنانکه حاج صفی کاپیتان سپاهان نیز در پایان بازی گفته بود : کمیته داوری بازی را برای پرسپولیس در آورد.