رفتار اردوغان منجر به بالکانیزاسیون ترکیه می شود
رفتار اردوغان منجر به بالکانیزاسیون ترکیه می شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان در مجلس، سلمان خدادادی، با انتقاد از رویکرد ترکیه در جنگ سوریه و موضوعات خاورمیانه اظهار داشت: اردوغان ظرف چند سال اخیر در جهت تامین نگاه کاخ سفید به خاورمیانه رفتار کرده و همین موضوع  باعث خدشه‌دار شدن رفاقت قدیمی تهران و آنکارا […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان در مجلس، سلمان خدادادی، با انتقاد از رویکرد ترکیه در جنگ سوریه و موضوعات خاورمیانه اظهار داشت: اردوغان ظرف چند سال اخیر در جهت تامین نگاه کاخ سفید به خاورمیانه رفتار کرده و همین موضوع  باعث خدشه‌دار شدن رفاقت قدیمی تهران و آنکارا شده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا دست به هر اقدامی می‌زند تا منافع ایران را مورد تعرض قرار دهد، گفت: ما در جنگ سوریه که در جهت تضعیف جبهه مقاومت با حضور تروریست‌های تکفیری کلید زده شد شاهد حمایت ترکیه از تروریست‌ها بوده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: ترکیه یکی از اصلی‌ترین عاملان وضعیت وخیم خاورمیانه و ظهور تروریست‌های تکفیری داعش است که همین امروز هم نتایج رفتار خود را در تهدیدات امنیتی داعش و پ.ک.ک لمس می‌کند.

خدادادی گفت: ترکیه می‌توانست به عنوان اصلی‌ترین عامل ثبات و آرامش خاورمیانه رفتار کند اما تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا آنها به عامل بی‌ثباتی تبدیل شدند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت: ایران و ترکیه که دارای پیوندهای عمیق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند در واقعیت دارای تهدیدات امنیتی مشترکی هستند.

وی تصریح کرد: مساله پ.ک.ک و اشتراکات ترکیه با ایران و سوریه موضوعی است که قربانی رفتار اردوغان شده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: نظام سلطه با تاکید بر مشترکات قومیتی اکراد به دنبال بالکانیزاسیون خاورمیانه و تجزیه کشورهای منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: حضور نظامی ترکیه در خاک عراق و سوریه در جهت دفع تهدیدات اکراد راه به جایی نخواهد برد زیرا گاف محاسباتی آنکارا قابل محاسبه نیست.

خدادادی تاکید کرد: ایران همواره به ترکیه به عنوان یک رفیق نگاه کرده است و تنظیم رفتار آنکارا با تهران می تواند امنیت را برای آنکارا تامین کند.