اگر شهرداری به موقع جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را می گرفت اکنون شاهد حاشیه نشینی در تبریز نبودیم
اگر شهرداری به موقع جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را می گرفت اکنون شاهد حاشیه نشینی در تبریز نبودیم

مدیرکل بهزیستی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی بر استفاده هر دو نهاد حمایتی از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر تاکید کرد. به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در دیدار با محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان گفت: اکنون یک هزار خانوار دارای […]

مدیرکل بهزیستی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی بر استفاده هر دو نهاد حمایتی از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در دیدار با محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان گفت: اکنون یک هزار خانوار دارای معلول ذهنی و حرکتی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که می بایست این افراد زیر چتر حمایتی سازمان بهزیستی قرار می گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی امنیت جامعه را تهدید می کنند و درد نیازمندان درد اجتماع است،اظهار کرد: اگر شهرداری به موقع جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را می گرفت اکنون شاهد حاشیه نشینی در تبریز نبودیم.این نهاد در برابر دستگاههای اجرایی حق مطالبه گری دارد چون سیاست های غلط آنان نیازمندان را به سوی کمیته امداد هدایت می کند.

کلامی با بیان اینکه ۳۰ هزار خانوار به علت فوت سرپرست تحت پوشش این نهاد هستند، افزود: ۴۸ درصد از مددجویان به دلیل فوت سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته اند.چهار هزار خانوار به علت طلاق و ۷۷۱ خانوار به علت زندانی شدن سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از مددجویان به علت از کارافتادگی و ۱۰ درصد نیز به دلیل بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند،تصریح کرد: حدود ۲۶ هزار خانوار به علت از کارافتادگی، معلولیت و بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

کلامی با بیان اینکه خوشبختانه میزان آسیب های اجتماعی در بین مددجویان تحت حمایت این نهاد پائین است افزود: ۶ درصد از خانوارهای تحت حمایت به علت طلاق و ۲ درصد نیز به علل بد سرپرستی ، زندانی و سرباز بودن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته اند.

محسن ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه جمع آوری و اسکان کودکان کار و خیابانی بر عهده شهرداری است،خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از طلاق زوجین در دو سال اول زندگی رخ می دهد زیرا آنها قبل از ازدواج مهارت های زندگی را یاد نگرفته اند و نمی توانند باهم سازگار شوند.

وی با اشاره به مشاوره قبل از ازدواج زوجها،تصریح کرد: شهرستانهای مرند و اسکو در استان به صورت پایلوت انتخاب شده اند تا قبل از ثبت ازدواج زوجها در دفترخانه ثبت ازدواج، آنان از آموزش های مشاوران خانواده بهره مند شوند.

ارشدزاده با بیان اینکه باید مددجویانی که از خدمات هر دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی استفاده می کنند تفکیک شوند،تاکید کرد: متاسفانه تاکنون تعریف صحیحی از فقر و نیازهای فقرا انجام نشده است تا مشخص شود فقیر کیست و نیازهایش چیست.