کشتی‌گیران ایرانی روی تشک جواب بی‌ادبی‌های ترامپ را دادند
کشتی‌گیران ایرانی روی تشک جواب بی‌ادبی‌های ترامپ را دادند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش‌امیری شامگاه  یکشنبه در دیدار با میثم نصیری کشتی‌گیر زنجانی اعزامی به رقابت‌های جام‌جهانی با بیان اینکه زنجان در رشته های  مختلف ورزشی استعداد لازم را برای قهرمانی دارد، افزود: باید توجه ویژه به رشته های ورزشی در استان زنجان صورت بگیرد. وی اشاره به اینکه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش‌امیری شامگاه  یکشنبه در دیدار با میثم نصیری کشتی‌گیر زنجانی اعزامی به رقابت‌های جام‌جهانی با بیان اینکه زنجان در رشته های  مختلف ورزشی استعداد لازم را برای قهرمانی دارد، افزود: باید توجه ویژه به رشته های ورزشی در استان زنجان صورت بگیرد.

وی اشاره به اینکه داشتن قهرمانان صاحب  نام همانند میثم نصیری مایه فخر و مباهات استان هستند، ادامه داد: این ورزشکار  توانمند و اخلاقمدار برای جوانان زنجان یک فرصت خوب و الگویی مناسب در عرصه ورزش است و باید از فرصتی که این ورزشکار فراهم کرده است در پایه سازی ورزش های مختلف استفاده بهینه ای شود.

استاندار زنجان گفت: معتقدیم ورزش زنجان باید به حق خود در جامعه ورزشی برسد، لذا انتظار ما از مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان زنجان این است که بتواند از عهده مسئولیت سختی که پذیرفته برآید؛ چرا که قانع کردن جامعه ورزشی کار بسیار سختی است.

درویش امیری افزود: خوشبختانه امروز در ایران اسلامی از وجود جوانان بااستعداد در عرصه ورزش بهره می‌بریم  و بی‌تردید موفقیت تیم کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام‌جهانی، یکی از شیرین‌ترین و دلچسب‌ترین بردهای تاریخ ورزش ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه شیرینی این برد زمانی دوچندان شد که ایران با آمریکا در دیدار فینال روبه‌رو و موفق به شکست حریف خود شد، افزود: کشتی‌گیران ایرانی روی تشک جواب بی‌ادبی‌های ترامپ را دادند.

وی گفت: مهمان‌نوازی ایرانی‌ها به‌ویژه استقبال گرم از کاروان ورزشی آمریکا حاکی از فرهنگ و تمدن غنی و بالای ایرانی‌ها  است و این حرکت ایرانی‌ها در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی، حاوی پیام‌های زیادی بود. مردم ایران به ملت آمریکا پیام دادند که ملتی هستند با تمدن بیش از هفت‌هزار سال و همه وجودشان مملو از ادب و فرهنگ است.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از آمادگی میثم نصیری برای حضور در چند رویداد پیش رو از جمله بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی و المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد.

علی جوان افزود: عملکرد قابل قبول این کشتی‌گیر ارزنده زنجانی باعث شد که ورزش زنجان بتواند شایستگی‌های خود را در این آوردگاه جهانی به اثبات برساند.

در این دیدار با اهدای لوح یادبودی از میثم نصیری که به همراه تیم ملی در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه  و نوشین تقی لو که دررقابت های گراپلینگ کشوری قهرمان شدند قدر دانی شد.