اختراع دستگاه برف خور کم حجم توسط مبتکر جوان هشترودی
اختراع دستگاه برف خور کم حجم توسط مبتکر جوان هشترودی

بهمی وکیلی که اهل روستای بیگ بلاغی شهرستان هشترود است در مورد مزایای دستگاه برف‌خور اظهار داشت: این دستگاه برف خور با توجه به حجم کم خود می‌تواند در محور جلو و عقب تراکتور های معمولی نصب شود. وی گفت: در برخی راه‌های روستایی که امکان بازگشایی توسط ماشین‌آلات بزرگ راهداری به علت سنگلاخ و […]

بهمی وکیلی که اهل روستای بیگ بلاغی شهرستان هشترود است در مورد مزایای دستگاه برف‌خور اظهار داشت: این دستگاه برف خور با توجه به حجم کم خود می‌تواند در محور جلو و عقب تراکتور های معمولی نصب شود.

وی گفت: در برخی راه‌های روستایی که امکان بازگشایی توسط ماشین‌آلات بزرگ راهداری به علت سنگلاخ و گل و لای جاده وجود ندارد این دستگاه به راحتی می‌تواند این مسیرها را بازگشایی کند.

وکیلی افزود: این دستگاه را در مدت یک هفته و با هزینه ۸۰ میلیون ریال ساخته‌ام و در صورت تولید انبوه قیمت آن پایین و کم خواهد شد.

وی از دیگر مزایای این دستگاه را برف‌روبی تا ارتفاع ۸۰ سانتی‌متری عنوان کرد.

حسن مستفید فرماندار هشترود هم به کمبود ماشین‌آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت گسترده منطقه و صعب‌العبور بودن برخی راه‌های روستایی باید امکانات راهداری این شهرستان به ماشین‌آلات نو مجهز تجهیز شود.

مستفید افزود: بارش های چند روز اخیر باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۱۸۰ روستا با مرکز این شهرستان شده بود که با تلاش‌های راهداری راه ۳۰ روستا بازگشایی و اکنون راه ۱۵۰ روستا مسدود است.

وی ادامه داد: در صورت تولید انبوه این دستگاه توسط مبتکر هشترودی تمام دهیاران شهرستان مستلزم به تهیه این دستگاه در روستای خود خواهند شد.

فرماندار هشترود گفت: در صورت درخواست سایر دهیاران شهرستان‌های استان و کشور این دستگاه به آنها نیز بنام هشترود واگذار می شود.

وی در ادامه از کمک رسانی و ارسال آذوقه به روستائیانی که راه‌های آنها مسدود شده بود در چند روز اخیر خبر داد.

منبع: فارس