خرید هواپیما کجای اقتصاد مقاومتی قرار دارد؟
خرید هواپیما کجای اقتصاد مقاومتی قرار دارد؟

نماینده تبریز، مهمترین دلیلش برای امضای استیضاح را استفاده وزیر از فاینانس خارجی برای خرید هواپیمای ایرباس و ای تی آر اعلام کرد. احمد علیرضابیگی در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر راه گفت: در این جلسه، به نمایندگان مجلس اثبات می کنم که آقای […]

نماینده تبریز، مهمترین دلیلش برای امضای استیضاح را استفاده وزیر از فاینانس خارجی برای خرید هواپیمای ایرباس و ای تی آر اعلام کرد.
احمد علیرضابیگی در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر راه گفت: در این جلسه، به نمایندگان مجلس اثبات می کنم که آقای آخوندی صلاحیت وزارت را ندارد.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس سپس در تشریح دلایل استیضاحش گفت: آیا شهادت شهدای منا بی‌شباهت با جان باختن عزیزانمان در منطقه هفت خان سمنان نیست؟ یا جان باختن دیگر عزیزانمان در حادثه تبریز با شهدای پلاسکو شباهت ندارد؟ همانطور که معتقدیم آل سعود لایق خدمت‌گزاری حرمین شریفین نیستند با همان استدلال معتقدیم آقای آخوندی لیاقت و کفایت وزارت راه و شهرسازی را ندارد.
وی با طرح ادعاهایی نسبت به مدیر عامل سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: سعدی نژاد در زمانی که مدیر عامل راه آهن بود به عنوان خریدار، در این سازمان عمل می کرد. آیا ایشان امروز نیز در خریدهای سازمان کشتیرانی نقش آفرین است؟ حضور ایشان در این سازمان نشانه بی لیاقتی وزیر راه و شهرسازی است.
علیرضا بیگی سپس جهت انتقادات خود را متوجه قرارداد خرید هواپیما از شرکت ایرباس و ای تی آر کرد و افزود: شرکت ایرباس در قراردادش با سازمان هواپیمایی کشوری شرایطی را به ایران تحمیل کرده است. از آن گذشته مصوبه هیات وزیران برای خرید ۱۱۱ فروند هواپیما از طریق تسهیلات فاینانس به ارزش ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو و همچنین خرید هواپیماهای ای تی آر و ارزش میلیون ها دلار آن هم از طریق منابع فایناس (منابع مالی خارجی) بدون استفاده از منابع مالی داخلی مشکل دیگری است که آقای آخوندی باید جوابگوی آن باشد.
نماینده مردم تبریز در مجلس با طرح این پرسش که خرید هواپیما کجای اقتصاد مقاومتی قرار دارد؟ گفت: چرا تمام برنامه وزارت راه و شهرسازی به خرید هواپیما اختصاص یافته است، در حالی که هر دو روز یک بار به اندازه یک سقوط هوایی در جاده های کشور کشته می دهیم؟