انتقاد جبارزاده از کارشکنی وزارت راه در مورد آزادراه تبریز بازرگان
انتقاد جبارزاده از کارشکنی وزارت راه در مورد آزادراه تبریز بازرگان

اویاقلیق:  اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: مجوز سرمایه‌گذاری به مبلغ یک هزار و ۲۷۴ میلیون یورو را برای آزاد تبریز- مرند- بازرگان از وزارت اقتصاد اخذ کردیم و در پای قرارداد اعلام کردند ترجیح وزرت راه این است که سرمایه‌گذار پروژه داخلی باشد. وی با بیان اینکه در نتیجه […]

اویاقلیق:  اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: مجوز سرمایه‌گذاری به مبلغ یک هزار و ۲۷۴ میلیون یورو را برای آزاد تبریز- مرند- بازرگان از وزارت اقتصاد اخذ کردیم و در پای قرارداد اعلام کردند ترجیح وزرت راه این است که سرمایه‌گذار پروژه داخلی باشد.

وی با بیان اینکه در نتیجه کارشکنی‌های مختلف این میزان سرمایه‌گذاری اتوبان تبریز- مرند- بازرگان عملا تبدیل به سرمایه‌گذاری داخلی شد، افزود: احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه را تا پای قرارداد بردیم ولی دستگاه‌های مرکزی این میزان را کاهش دادند و حتی عده‌ای معتقد هستند ما نباید بیگانه‌ها را به تولید انرژی راه دهیم و برخی‌ها معتقدند ما نیازی به سرمایه‌گذاری خارجی نداریم!

وی در ادامه توضیح داد: از تسهیلاتی که باید به عنوان سرمایه در گردش برای ۵۱۵ واحد ارائه می‌دادیم برای تعداد ۶۱۸ واحد از محل سیستم بهین‌یاب و ۵۳۰ واحد از منابع داخلی بانک‌ها در اختیار بخش تولید قرار دادیم و ۱۱۹ میلیارد تومان نیز باید از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شد که هنوز لحاظ نشده و فقط منابع بانک‌ها، سایت بهین‌یاب و استمهال لحاظ شده است.

جبارزاده اذعان داشت: لازم است تسهیلاتی که به بخش کشاورزی تعلق گیرد در مجموع احصاء شود تا تسهیلات ۱۶۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی فراموش نشود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان به تولید تزریق شده است که امیدواریم با بازدیدها و نظارت‌های انجام گرفته اثرات عملی این تزریق نقدینگی را ببینیم، افزود: در استان به واحدهایی که مشکل نقدینگی داشتند تسهیلات اعطاء کردیم نه واحدهایی که فقط متقاضی بودند.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: به واحدهایی که مشکل فروش کالا داشتند تسهیلاتی اعطاء نکردیم چرا که ما در برابر هر ریال تسهیلاتی که می‌دهیم در برابر مردم و احیای واحدها مسؤولیم؛ تاکید ما این است به واحدهایی که تسهیلات اعطا شده مورد بازرسی و کنترل قرار گیرند تا این تسهیلات اعطایی به درستی هزینه شوند.

منبع : فارس