آبدار تا اعلام نظر سازمان مرکزی به فعالیت خود ادامه می دهد
آبدار تا اعلام نظر سازمان مرکزی به فعالیت خود ادامه می دهد

اویاقلیق: نوید مشهوری‌آفاق اظهار داشت: مرتضی آبدار همچنان بر روال سابق به انجام وظیفه مدیریتی خود مشغول بوده و تا اعلام نظر سازمان مرکزی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. وی در خصوص حضور معاون گردشگری در این اداره کل تشریح کرد: طی دو ماه گذشته و با توجه به عدم امکان همکاری با میرحجت […]

اویاقلیق: نوید مشهوری‌آفاق اظهار داشت: مرتضی آبدار همچنان بر روال سابق به انجام وظیفه مدیریتی خود مشغول بوده و تا اعلام نظر سازمان مرکزی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی در خصوص حضور معاون گردشگری در این اداره کل تشریح کرد: طی دو ماه گذشته و با توجه به عدم امکان همکاری با میرحجت حجازی در سمت معاون گردشگری این اداره کل به علت اتمام ماموریت، فرشاد رستمی جانشین این معاونت فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده را دنبال می‌کند و تمام امور اداری و اجرایی در این معاونت با قدرت همانند گذشته با هماهنگی و نظارت مدیرکل در حال انجام است.

مشهوری‌آفاق گفت: در دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران شاهد حضور پرقدرت معاونت گردشگری این اداره کل بودیم و در ادامه نیز آماده میزبانی شایسته از مسافران نوروزی و ارائه تسهیلات در قالب ستاد اجرایی سفر ۹۶ برابر برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده خواهیم بود.

این گزارش حاکی است، خبرگزاری فارس در بیست و هفتم بهمن امسال در خبری از تغییر مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به دلیل مغایرت با قانون برنامه ۵ ساله توسعه خبر داده بود.

در این خبر آمده بود: با توجه به اتمام ماموریت ۶ ماهه مرتضی آبدار از شهرداری به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی و به دلیل مغایریت با قانون برنامه پنج ساله توسعه مدیرکل جدید این سازمان‌ در روزهای آینده معرفی می‌شود.

مرتضی آبدار اردیبهشت امسال با انتقال از شهرداری تبریز به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

بر اساس آیین‌نامه اجرایی نحوه انتقال و ماموریت کارمندان، مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به دستگاه‌های دیگر مشمول این قانون با حفظ پست سازمانی در دستگاه متبوع حداکثر به مدت ۶ ماه با پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ها از اعتبار دستگاه متبوع مجاز است.

براساس قانون برنامه پنج ساله توسعه کارمند یا مدیری نمی‌تواند بیش از ۶ ماه مامور به خدمت انجام وظیفه کند، یا به آن سازمان و اداره باید انتقال دایم یابد یا به سازمان قبلی خود برگردد.

این گزارش می‌افزاید،با توجه به اینکه مدت قانونی ۶ ماه انتقال از دستگاه‌های غیرشمول به دستگاه‌های شمول، مرتضی آبدار از شهرداری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به اتمام رسیده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که وی تمایل به انتقال دایم به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نداشته و براساس قانون باید به شهرداری تبریز بازگردد.

بر این اساس باید منتظر معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در روزهای آینده باشیم.