چرا به رغم هزینه های میلیاردی بازی های ورزشگاه یادگار لغو می شوند ؟
چرا به رغم هزینه های میلیاردی بازی های ورزشگاه یادگار لغو می شوند ؟

اویاقلیق : ۱۶ آذر ماه یکی از خبرگزاری های استان با آب و تاب فراوان به موضوع تجهیز ورزشگاه یادگار امام پرداخته و هزینه های انجام شده برای این ورزشگاه را تا دو میلیارد تومان تخمین زده است. پول هایی که برای سیستم هیتینگ این ورزشگاه هزینه شده است، نتیجه ای برای این ورزشگاه نداشته و بازی […]

اویاقلیق : ۱۶ آذر ماه یکی از خبرگزاری های استان با آب و تاب فراوان به موضوع تجهیز ورزشگاه یادگار امام پرداخته و هزینه های انجام شده برای این ورزشگاه را تا دو میلیارد تومان تخمین زده است. پول هایی که برای سیستم هیتینگ این ورزشگاه هزینه شده است، نتیجه ای برای این ورزشگاه نداشته و بازی های این ورزشگاه همچنان لغو می شود.

این سایت نوشته است:

«ورزشگاه یادگار امام (ره) برای شرکت توسعه و تجهیز دو میلیارد تومان هزینه داشت که بیشتر این هزینه مربوط به زیرسازی و البته سیستم هیتینگ می‌شود. سیستمی که نیاز به یک موتورخانه مجهز در ورزشگاه دارد تا لوله‌های گرمایشی زیر چمن بتوانند در فصل سرما به خوبی از چمن مراقبت کنند. چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) اکنون تفاوت‌هایی با چمنی دارد که قرار بود طبق برنامه پیمانکار در زمین پهن شود، هرچند چمن فعلی با قیمت به مراتب ارزان‌تری در ورزشگاه اصلی شهر تبریز پهن شده است.

در ابتدا قرار بود چمن از کشور ترکیه وارد شود، چمنی که نصب آن نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان هزینه در برداشت و چمنی که در حال حاضر در ورزشگاه پهن شده ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است. البته تفاوت‌ها اینجا مشخص می‌شود که تراکم چمنی که قرار بود وارد شود بسیار بالا بود که تراکم بالا باعث می‌شود کمترین آسیب به زمین و چمن وارد شود. چمن فعلی که تراکم بسیار پایینی دارد، در صورت کنده شدن بخشی از چمن هنگام بازی زودتر از چمن مدنظر پیمانکار آسیب می‌بیند. ضمن اینکه چمنی که قرار بود از کشور ترکیه وارد شود ضمانت داشت و پیمانکار تا ۱۰ سال ضمانت داده بود که این چمن با کیفیت خوب بتواند از مسابقات فوتبال میزبانی کند.»

 یک سوال در ذهن همه فوتبال دوستان تداعى میشود که این سیستم هیتینگ که قرار بود استادیوم یادگار را تبدیل به سانتیاگو برنابئو کند چرا عملکردى ندارد!؟

در سالى که حرف از اقتصاد مقاومتى و سخنان رهبر انقلاب زده میشد نتیجه این هیتینگ و هزینه هنگفت آن و تعطیلى استادیوم یادگار به بهانه این کار چه چیزب بوده است … نتیجه این عملکرد جز تعطیلى بازى ها در روزهاى برفى چیز دیگرى بود؟؟

آیا نتیجه این کار جز بردن آبرو و حیثیت ورزشی  استان با برف روبى جارو بدستان در استادیوم چیز دیگرى بود !
در استادیوم مشهد بدون سیستم هیتینگ، بازی لغو شد.

در استادیوم سهند با وجود سیستم هیتینگ بازی لغو شد!. . .

پس ۹ ماه زمان و هزینه های میلیاردی برای چه بود؟