کمک بیش از ۳۷ میلیارد ریالی خیران برای تامین مسکن نیازمندان
کمک بیش از ۳۷ میلیارد ریالی خیران برای تامین مسکن نیازمندان

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۹۶ واحد مسکونی برای مددجویان احداث و تعمیر شده است، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۶۷ میلیارد ریال برای خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۹۶ واحد مسکونی برای مددجویان احداث و تعمیر شده است، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۶۷ میلیارد ریال برای خرید، احداث و تعمیر مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۱ واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستایی خرید و احداث شده است،افزود: ۱۹ میلیارد ریال برای تامین مسکن مددجویان روستایی و ۲۶ میلیارد ریال نیز برای خرید و احداث مسکن مددجویان شهری هزینه شده است.

کلامی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۴۷۰ واحد مسکونی مددجویان تعمیر شده است،خاطرنشان کرد: برای تعمیر،احداث حصار و فضای جانبی این تعداد واحد مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان، احداث سرویس بهداشتی، پرداخت وام مسکن، بهسازی منازل مددجویان ساکن روستا و مناطق محروم را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: تامین سرپناه برای مددجویان یکی از اولویت های مهم کمیته امداد استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه طرح رضوان با هدف کمک به تامین مسکن مددجویان تحت حمایت، اجرا می شود،تصریح کرد: خیران استان از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح رضوان بیش از ۳۷ میلیارد ریال به مسکن نیازمندان کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی ساختمان‌ها، رعایت اصول فنی، تهیه نقشه مناسب و نظارت دقیق بر مراحل ساخت منازل مددجویی از جمله مواردی است که با دقت اجرا می‌شود،خاطرنشان کرد: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان یکی از مهمترین دغدغه‌های این نهاد است تا خانواده‌های فاقد مسکن مناسب از سرپناهی مستحکم و مقاوم بهره‌مند شوند.

کلامی با اشاره به اینکه اکنون ۲۳۶ واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت در حال احداث است، خاطرنشان کرد: امسال ۱۲۵ واحد مسکونی که از سنوات گذشته نیمه تمام مانده بود، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه اکنون ۸۶۶ خانوار تحت حمایت، فاقد مسکن هستند و منزل مسکونی یک هزار و ۶۳۹ خانوار نیازمند تعمیر است،افزود: امسال بیش از دو میلیارد ریال برای اجاره مسکن یک هزار و ۱۲۸ خانوار کمک شده است.