۱۵ هزار دانش آموزان و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی
۱۵ هزار دانش آموزان و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومیکمیته امداد، خالد سیار، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند،گفت: از این تعداد  ۱۴ هزار دانش‌آموز و یک هزار و ۴۰۵ دانشجو هستند که از خدمات تحصیلی این […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومیکمیته امداد، خالد سیار، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند،گفت: از این تعداد  ۱۴ هزار دانش‌آموز و یک هزار و ۴۰۵ دانشجو هستند که از خدمات تحصیلی این نهاد بهره‌مند هستند.

سیار با بیان اینکه توانمندسازی از طریق خدمات و حمایت‌های تحصیلی یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد است، افزود: امسال حدود ۱۷ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان تحت حمایت، یادآور شد: کمیته امداد برای توانمند سازی  دانش آموزان دبیرستانی آنها را به مدارس کار و دانش و کلاسهای آموزش فنی و حرفه ای معرفی می کند تا پس از طی دوران تحصیل و حرفه آموزی و در نهایت فارغ التحصیل شدن از دانشگاه‌ها صاحب شغل شوند..

سیار با بیان اینکه اکنون حدود ۳۵۰ نفر دانشجوی دانشگاه‌های سراسری تحت پوشش کمیته امداد استان هستند،تاکید کرد: با در نظر گرفتن کمک‌های موردی که در طی سال به دانشجویان ارائه می شود به طور سالیانه حدود دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به آنان شهریه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ بیش از ۳۳۶ دانشجوی دانشگاه‌ آزاد، ۳۷۸ دانشجوی دانشگاه پیام نور و ۱۴۴ دانشجوی دانشگاه های علمی و کاربردی و  غیر انتفاعی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که شهریه آنان توسط این نهاد پرداخت می شود.

سیار با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد برای حمایت از دانشجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کمک هزینه تحصیلی به این گروه است،اظهارکرد: این امر به منظور فراهم ساختن شرایط تحصیل برای مددجویان علاقه‌مند به تجصیل صورت می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه تحصیلی به منظور مرتفع شدن بخشی از مشکلات مالی دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت صورت می گیرد تا آنها بتوانند با خیالی آسوده به تحصیل ادامه دهند.