فریب مردم/دست‌هایی در کارند تا همچنان پول و قدرت را در انتخابات حفظ کنند
فریب مردم/دست‌هایی در کارند تا همچنان پول و قدرت را در انتخابات حفظ کنند

به گزارش اویاقلیق، یاسر جبرائیلی بعد از ظهر دیروز طی نشستی در تالار استاد شهریار در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع “مردم‌سالاری دینی و نظام حزبی امکان یا امتناع” با طرح سؤالی در خصوص نسبت جامعه اسلامی با دستاوردهای به دست آمده در خارج از حوزه تمدن اسلامی اظهار داشت: سؤال اصلی اینجاست که […]

به گزارش اویاقلیق، یاسر جبرائیلی بعد از ظهر دیروز طی نشستی در تالار استاد شهریار در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع “مردم‌سالاری دینی و نظام حزبی امکان یا امتناع” با طرح سؤالی در خصوص نسبت جامعه اسلامی با دستاوردهای به دست آمده در خارج از حوزه تمدن اسلامی اظهار داشت: سؤال اصلی اینجاست که اگر بشر به دستاورد، اختراع و محصولی در حوزه علوم انسانی و علوم تجربی خارج از حوزه تمدن اسلامی،دست پیدا کرد و اختراع کرد، تمدن اسلامی و جامعه اسلامی چه نسبتی با آن می‌تواند برقرار کند؟

وی با اشاره به اینکه در رابطه با این امر دو نگاه وجود دارد، افزود: نگاه نخست این است که دستاورد بشری خنثی نیست و باور فرهنگی و تمدنی دارد، شما وقتی این کالا و محصول را وارد جامعه می‌کنید آثار فرهنگی و غیره هم در جامعه دیده می‌شود،مثل اینکه مخترع تلفن همراه هدفی داشته که با وارد ساختن آن به جامعه، هدف نیز منتقل می‌شود؛ نگاه دوم اما منکر این روند است.

جبرائیلی گفت: در مقابل این نگاه اما نگاه دیگری نیز وجود دارد که هرچند می‌پذیرد آن دسته از تکنولوژی و نهادهایی که محصول حوزه تمدنی غیراسلامی است، خنثی نیست، اما نه قائل به اجتناب و نه قائل به تسلیم قهری که معتقد به «تصرف» است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: طیفی در مواجهه با پدیده‎هایی از این دست معتقدند ما هرآنچه در خارج از حوزه‌ اسلامی داریم، باید رد کنیم زیرا به جامعه آسیب می‌رساند، افراطی‌ترین نمود این عقاید را می‌توان در روستایی در طالقان دید که حتی از برق و یخچال استفاده نمی‌کنند و معتقدند برای قرار گرفتن در میان یاران امام زمان(عج) نباید آثار تمدن غرب در زندگی‌شان وارد شود.

 لیبرالیسم ایرانی نقطه مقابل اسلام سیاسی 

وی اظهار داشت: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در مسیر نظام‌سازی اسلامی، این دو نگاه همواره در مقابل یکدیگر قرار داشته‌اند. لیبرالیسم ایرانی که نقطه مقابل اسلام سیاسی است، برای مثال در رابطه با تشکیل مجلس قانونگذاری، معتقد به این بوده‌اند که اگر در جمهوری اسلامی، نهاد پارلمان تشکیل می‌شود، همه لوازم پارلمان، به همان شکلی که در غرب وجود دارد، باید رعایت شود از این رو اولا هرکسی باید بتواند به چنین مجلسی راه بیابد و ثانیا این مجلس هر مصوبه‌ای داشته باشد، حکم قانون را دارد.

جبرائیلی گفت: یکی از رسانه‌های لیبرال در دوران دوم خرداد بر همین اساس نوشت که اگر براساس این قانون، مجوز تظاهرات علیه خدا نیز صادر شود، می‌توان -العیاذ بالله- علیه خدا نیز تظاهرات کرد. در مقابل، نگاه اسلامی معتقد بوده است که نهاد پارلمان‌ ساز و کار مناسبی برای تعیین قوانین اداره جامعه از سوی نمایندگان مردم است اما هم باید افراد صالح وارد آن شوند و هم اینکه ساز و کاری برای نسبت‌سنجی قوانین مصوب مجلس با احکام الهی وجود داشته باشد.

وی افزود: لیبرال‌ها معتقدند حال که برگزاری انتخابات برای تعیین نمایندگان مجلس و روسای جمهور را پذیرفته‌ایم، می‌باید به همه لوازم نهاد انتخابات، همانگونه که در غرب وجود دارد، ملتزم باشیم. اما مردم‌سالاری دینی می‌گوید نهاد انتخابات آنگونه که در غرب وجود دارد، دارای مزایا و معایبی است که باید با تصرف دینی در آن، مزیت‌ها را حفظ و معایب را حذف کرد و این ابزار را با شرایط جامعه دینی سازگار کرد.

جبرائیلی تصریح کرد: نگاه لیبرال‌های ایرانی می‌گوید که ما چاره‌ای جز تسلیم در برابر تمدن غرب نداریم زیرا در نهایت، آنها برما چیره خواهند شد، در نتیجه بهتر است برای توسعه‌یافتگی شبیه آنها شده و مقاومت نکنیم.

نگاه اسلامی دستاورد غرب را نه رد می‌کند نه تسلیم می‌شود

جبرائیلی تصریح کرد: لیبرال‌های ایرانی می‌گویند گذار ما از یک جامعه دینی به جامعه‌ سکولار غربی که این دستاوردها هم در آن متجلی بشود، قهری است. ما قطعاً گذار خواهیم کرد از وضع موجود به آن وضع و بهتر است در این مسیر مقاومت نکنیم و آنچه که آنها می‌گویند را بپذیریم.

وی اضافه کرد: در مقابل، نگاه اسلامی حرفش این است که ما در مقابل دستاوردهای غرب نه تسلیم می‌شویم و نه اینکه تمدن غرب بلکه هر تمدن دیگری را رد نمی‌کنیم، نگاه اسلامی، نگاه تصرف را نسبت به دستاوردهای حوزه خارج از تمدن اسلامی دارد یعنی اینکه همان کاری را بکنیم که  پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام کرد، هر چند شکل ظاهری بعضی آداب و رسوم اعراب جاهلی حفظ شد اما محتوا تغییر کرد به عبارتی حضرت رسول(ص) نسبت به آداب و رسوم و سنن تصرف کردند.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس تشریح کرد: اگر می‌گوییم ورود اینترنت به جامعه، نگاه تصرفی به آن را طلب می‌کند منظور این است که مطالعه کنیم و ببینیم اگر قابل تصرف است، می‌تواند در خدمت جامعه اسلامی قرار گیرد، ما را به اهداف خودمان برساند، رفاه و آسایش را در جامعه ایجاد کند و بدون اینکه آثار سوء آن منتشر شود، پس می‌توان در آن با تغییرها و حذف و اضافه‌هایی تصرف کرد، وارد کشور کنیم اما در برخی موارد می‌بینیم همچون یک اختراع یا یک نهاد در حوزه علوم انسانی ایجاد شده اما قابل انتقال نیست به همین دلیل از ورود آن به کشور که قابل تصرف نیست، ممانعت می‌کنیم .

انتخابات مکانیزمی وارداتی اما قابل تصرف

وی بیان کرد: نهاد انتخابات و نظام رای‌گیری سیستمی است که در خارج از حوزه تمدن اسلامی اتفاق افتاده، هرچند برخی تلاش دارند بگویند که ما نیز نوعی رای‌گیری در تاریخ خود داشته‌ایم اما این مکانیزمی که می‌بینیم ملت رای می‌دهند و انتخاب می‌کنند، محصول تمدن ما نیست و محصولی بوده که خارج از تمدن ما ایجاد شده و ما قصد وارد کردن آن را داریم.

جبرائیلی گفت: جریان لیبرال می‌گوید حالا که ما انتخابات و رای‌گیری را پذیرفتیم باید تمام لوازمش را همانطوری که در غرب است به همان شکل پذیرفته و وارد کشور کنیم یعنی وقتی انتخابات برگزار می‌کنیم مبنای مشروعیت تمام قوانین همین نظام رای‌گیری است.

وی افزود: زمانی در رسانه‌های طیف لیبرال نوشتند که “مبنای مشروعیت قانون اکثریت است و اکثریت به هر چیزی که رای بدهند همان می‌شود قانون، این نگاه هنوز هم هست و همانطور که در غرب می‌بینیم نگاه همین است، وقتی گروهی جمع می‌شوند و می‌گویند همجنس‌بازی قانون است و ازدواج همسان جنسی مجاز است، قانون می‌شود و رئیس جمهور یک کشور مثل آقای “اوباما” از آن حمایت می‌کند و این تعهد به این ایدئولوژی و مکتب است، جریان لیبرال دوست دارد همچین نگاه در داخل کشور ما ایجاد شود.

جبرائیلی ادامه داد:این اعتقاد که اگر با همان نگاهی که دارد یعنی وقتی دستاوردی را وارد می‌کنیم، تمام لوازم آن را وارد کنیم و اینکه با شرع و سیاست‌های کلی با قانونی که مردم مصوب می‌کنند یا حتی شورای نگهبانی ابزاری که صلاحیت افراد را بسنجد برای ورود به نهادهای انتخابات با آن دمکراسی مطرح شده، متضاد است.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس بیان کرد: اینها تمام تلاششان در طول ۳۸ سال گذشته نیز همین بوده که جلوی این اتفاق را بگیرند،جلوی تصرف جمهوری اسلامی در نهاد انتخابات و سایر نهادها را بگیرند، امام در ابتدای انقلاب نهادهایی که ذاتاً اسلامی بودند را تاسیس کردند و طیف لیبرال به دنبال از بین بردن آن هم بوده‌اند.

نگاه لیبرالی و احزاب تعیین‌کننده مقدرات جامعه

وی بیان کرد: یکی از حرف‌هایی که این‌ها می‌زنند راجع به سیستم حزبی است، می‌گویند شما نمی‌توانید نظام رای‌گیری انتخابات داشته باشید اما نظام حزبی نداشته باشید، به عبارتی نظام حزبی یعنی شما در کشورتان امکان اینکه افراد مستقل در انتخابات شرکت کرده و رای کسب کند تا وارد نهادهای اجرایی کشور شود،نداشته باشید و این احزاب باشند که تعیین تکلیف کنند.

جبرائیلی تاکید کرد: با این نگاه باید احزاب با یکدیگر رقابت کنند،برخی استدلال برای این‌گونه سخن می‌آورند و می‌گویند وقتی فردی در انتخابات شرکت می‌کند، اگر تعهدی به حزب و تشکیلاتی ندارد، بازی را به هم می‌ریزد.

وی گفت: لیبرال‌ها در نشریات خود بعد از انتخابات اسفند ۹۴ نوشتند شما که نفر اول‌تان آقای “حداد عادل” بود چرا با بیش از یک میلیون رای، از ورود به مجلس حتی با یک کرسی ناکام ماندید، اگر احزاب با یکدیگر رقابت می‌کردند آراء و کرسی‌های مجلس بین‌شان تقسیم می‌شد و شما هم سهمی در قدرت داشتید، ظاهرا حرف معقولی است، می‌گویند بیایید کشور را تقسیم کنیم به اصولگرا و اصلاح‌طلب و مردم به نماینده‌های این احزاب رای دهند و مثل ترکیه یا آمریکا کرسی‌های مجلس بین ما دو جریان تقسیم شود.

تقسیم کرسی‌های قدرت و نظام مردمسالاری دینی

جبرائیلی افزود: قانون ترکیه به گونه‌ای است که مردم به حزب رای می‌دهند و حزبی که اکثریت آراء را کسب کند، اکثریت کرسی‌ها را به دست می‌گیرد و حزبی که رای کمتری را به دست آورده کرسی کمتری به دست می‌آورد و اینگونه نیست که مثل تهران ۳۰ به هیچ باخته و کلاً واگذار کند، این مسئله ظاهرش تحریک‌کننده است، اگر کرسی‌های مجلس تقسیم شده بود ما هم الان توی مجلس حضور داشتیم، اما یک سؤال در اینجا مطرح می‌شود و آن اینکه این نظام چقدر با نظام مردم‌سالاری دینی متناسب است؟

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس ادامه داد: اینها تمام تلاش‌شان این است که کشور را به سمتی که می‌خواهند ببرند، به نظر من این هیچ تناسبی با مردم‌سالاری دینی ندارد بلکه تضاد هم دارد چرا که وقتی احزاب قرار است با هم رقابت کنند در این شرایط هیچ جایی برای مردم در نظام سیاسی وجود ندارد یعنی افراد هر قدر هم لایق باشند اگر نتوانند وارد تشکیلات سیاسی شوند عملاً برای همیشه از عرصه قدرت کنار می‌مانند.

وی ادامه داد: حال معیار این احزاب برای جذب افراد چه چیزی است؟! لیست ۳۰ نفره انتخابات تهران را ببینید که چه کسانی را گنجاندند در لیست؟ جز این بوده که تنها تمایل شدیدی به خاندان سالاری خودشان دارند، یکی برادر آن آقا دیگری خواهر آن آقا و یا دختر عموی آقایی دیگری بود.

جبرائیلی بیان کرد: وقتی شما نظام را حزبی می‌کنید، یک تمایل شدیدی وجود دارد تا قدرت را بین معتمدان خود حزب حفظ کند، حزب هم تمایل دارد کسانی روی قدرت بیایند که منافع آن حزب حفظ شود، شما هم که لیبرال هستید هیچ قید و بندی ندارید، وقتی وارد دستگاه اجرایی می‌شوید تصمیماتی می‌گیرید که به نفع آن باند و جریانات است از این رو نفوذ مردم شایسته و لایق به این حلقه حزب سخت است.

وی بیان کرد: در آمریکا نظام حزبی رسمی وجود ندارد، به فرد رای می‌دهند اما اتفاقی که افتاده این است که عملاً قدرت بین دموکرات‌ها و جمهوریخواه‌ها تقسیم شده و خارج از این دو به هیچ عنوان تعیین‌کننده نیستند، به عبارتی مردم ۹۹ درصد هستند و آنها یک درصد، اگر نظام حزبی در کشور ما نیز حاکم شود همین اتفاق می‌افتد، یعنی مردم می‌شوند ۹۹ درصد و اینها یک درصد که قدرت را بین خودشان تقسیم می‌کنند.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس تصریح کرد: همچنان که حضرت آقا یک زمانی فرمودند، مثل کلوپ سیاسی بین خودشان پاس‌کاری می‌کنند و یک دوره این‌ها و یک دوره دیگر آنها روی کارند، در طول تاریخ  سیاسی آمریکا خارج از این دو حزب رئیس جمهور دیگری وجود داشته؟ یا اکثریت سنا را کس دیگری گرفته؟ چرا این اتفاق در نظام حزبی غیررسمی می‌افتد؟ به خاطر اینکه این‌ها یک رابطه دو جانبه با قدرت برقرار می‌کنند، قدرت به نفع این‌ها کار می‌کند و  اینها در راس قدرت قرار می‌گیرند و تا ابد این‌ها و خاندانشان در قدرت حضور دارند و این جریان سرمایه‌داری است.

سرمایه‌داران کشور در خط جریان لیبرال

وی ادامه داد: سرمایه‌داران در کشور ما همه در جریان و خط لیبرال هستند اگر تظاهر به اسلام هم بکنند باز هم مطمئن باشید جزو جریان لیبرال هستند، جریان لیبرال سرمایه‌داری دنبال همین است، می‌گوید احزاب آزادانه با هم رقابت کنند و هیچ مانعی نباشد و پول در انتخابات تعیین‌کننده باشد، حال اگر من و شمایی که اصلاً سرمایه نداریم با یک فرد متعلق به جریان سرمایه‌داری رقابت کنیم قطعاً در انتخابات می‌بازیم.

جبرائیلی بیان کرد: با توجه به مطالعه‌ای که در انتخابات شده، رای‌دهنده ناآگاه کسی که اشراف بر ماهیت سیاسی و رویکردهای اقتصادی کاندیداها ندارد، اغلب تحت تاثیر تبلیغات تصمیم می‌گیرد، قشر عظیمی از رای‌دهندگان به این شکل هستند و اگر قشر نخبه‌ای بیاید و کاملا جریان و هویت آن فرد را بشناسد،اینکه چه کسی است و می‌خواهد چه کاری بکند، خیلی کم هستند.

وی اضافه کرد: در عمل تبلیغات تعیین می‌کند که چه کسی در چرخه قدرت قرار گیرد، حال تبلیغات را چه کسی می‌تواند انجام دهد؟ کسی که ثروتمند است، بنابراین حزب هم ثروت کسب کرده و هم در قدرت قرار گرفته و هم هوای باند خود را دارد نظیر آنچه در  حقوق‌های نجومی اتفاق افتاد، عملاً یک رابطه دو جانبه ایجاد شده، به عبارتی از ثروت خود استفاده می‌کنند به قدرت می‌رسند و از قدرت استفاده می‌کنند و به ثروت خود اضافه می‌کنند.

نگاه مردم‌سالاری دینی براساس شایسته سالاری

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس افزود: این‌ها تشکیلات عظیمی در کشور دارند که اجازه نمی‌دهند فرد دیگری وارد مناسبات اجرایی کشور شود و این آسیب است، اما مردم‌سالاری دینی می‌گوید کسی که شایستگی و صلاحیت دارد در نظام اسلامی مسؤولیت بگیرد و قانونگذاری کند، حق اوست که در معرض انتخاب قرار گیرد و مردم باید عاقلانه تصمیم بگیرند و بر عقلانیت مبتنی بر برنامه‌ها و ویژگی‌های فرد رای بدهند نه اینکه تحت تاثیر تبلیغات باشند.

وی بیان کرد: این ایراد از ابتدای انقلاب به نحوی بوده است، در نظام انتخاباتی‌ وارداتی، فقط تصرف ابتدایی داشتیم برای مثال آمدیم شورای نگهبان را گذاشتیم تا افراد ناصالح وارد سیستم نشوند، مصوبات نظارتی نظیر اعتقاد به ولی فقیه دارد اما تصرف کامل نشده و این خطر وجود دارد که کشور به سمت یک نظام حزبی سوق پیدا کند.

جبرائیلی بیان کرد: حال سؤال این است که چه باید کرد برای رهایی از این خطر؟

وی گفت: رهبر انقلاب مهر ماه ۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ کردند و به درستی و به دقت از این مسیر غلطی که کشور به سمت آن حرکت می‌کرد، جلوگیری شده و مسیر درست ریل‌گذاری شد.

جبرائیلی افزود: بند ۴ یا ۵ این ابلاغیه می‌گوید، حدود هزینه‌های انتخاباتی باید معلوم و منابع مالی کاندیداها هم باید شفاف باشد، در آمریکا اینگونه است اما در کشور ما تا الان شفاف نبوده و افرادی را می‌شناسم که  همیشه در مراسم ورود همه دولت‌ها به حرم حضرت امام در کنار رئیس جمهور مستقر بوده و جزو جریان سرمایه‌دار هم هستند.

وی تصریح کرد: عملا این آدم‌ها تعیین‌کننده خواهند بود در حدی که آن نماینده چه کار کند، و چه و چه.

جبرائیلی تاکید کرد: در این وضعیت وظیفه نظام اسلامی این است که فرصت رقابت برابر را برای کاندیداها فراهم کند و اجازه ندهد در عرصه رقابت چیزی غیر از شایستگی مورد تایید مردم با هم رقابت کند، حضرت آقا در سیاست‌های کلی انتخابات همین مسئله را مدنظر قرار داده‌اند و جلوی دخالت قدرت و ثروت در انتخابات را گرفته‌اند.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس ادامه داد: ایشان فرمودند باید حدود هزینه‌ها مشخص باشد و منابع شفاف، اینگونه نباشد که فردی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد هزینه انتخابات کند و مرتب میتینگ برگزار کرده و تبلیغات به کار گیرد اما طرف مقابل که ده‌ها برابر شایسته‌تر از اوست نتواند خود را به مردم معرفی کند، این وظیفه نظام اسلامی است که شرایط برابر را فراهم کند،در انتخابات ریاست جمهوری می‌بینیم این فرصت از طریق رسانه صدا و سیما فراهم می‌شود اما این روند تکمیل نشده است.

وی اضافه کرد: ما انتظارمان این بود زمانی که رهبر معظم انقلاب این سیاست‌ها را ابلاغ کردند دولت لایحه جامع انتخابات را تقدیم مجلس می کرد اما دولت متاسفانه تا به امروز که بهمن ماه هم تمام می‌شود، تعلل کرده و به نظر من تعمدی است تا این سیاست‌ها به انتخابات اردیبهشت ۹۶ نرسد که نشان دهنده وجود دست‌هایی است که نقش پول و قدرت در انتخابات را بازی می‌کند.

جبرائیلی بیان کرد: نظر رهبری در این ابلاغیه بیان شده اما اجرا نمی‌کنند. سؤال اینجاست که چرا دولت آقای  روحانی لایحه انتخابات را برای محدودسازی و شفاف‌سازی منابع انتخاباتی ارائه نمی‌کند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب یک گام بسیار مهم برای تصرف دینی در مسئله انتخابات برداشتند، خطری که داشت ما را به سمت آمریکائیزه شدن می‌برد، نظام را به سمت  منحصر شدن در دست یک جریان سرمایه‌دار پیش می‌برد، این سیاست‌ها قصد اصلاح را دارد و امیدواریم این لایحه به انتخابات ۹۶ برسد و در انتخابات آتی شاهد باشیم که اتفاقات بد نیفتد.

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس افزود: حال باید بپرسم شما چقدر از مجلس راضی هستید؟ در بعضی حوزه‌های انتخابیه کاندیدایی ۴ میلیارد تومان هزینه کرده و وارد مجلس شده،این دست افراد قطعا به فکر مردم نخواهند بود.

وی افزود: حقوق نماینده را حساب کنید در طول ۴ سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بیشتر نمی‌شود، پس برای چه ۴ میلیارد تومان خرج می‌کند، باید از این نماینده پرسید می‌خواهید برای مردم نمایندگی کنید؟ پیمانکاری که برای شما خرج کرده برای او نماینده خواهید بود در مجلس! نه نماینده مردم! بالاخره شما افسار خود را دست او داده‌اید و پول گرفته‌اید، قطعاً به او خدمت خواهید کرد.

جبرائیلی ادامه داد: این اشکال در نظام سیاسی ما وجود داشت، حضرت آقا ابلاغ کردند و دستور فرمودند که اصلاح شود، اما دوستان استنکاف می‌کنند و تمایل دارند همان پروژه خود را ادامه دهند تا کشور به سمت نظام حزبی غیررسمی حرکت کند.

خواست لیبرال‌ها از ابتدای انقلاب،جمهوری دموکراتیک اسلامی

وی با بیان اینکه جریان لیبرال سرمایه‌داری پر سر و صداترین جریان در کشور است، گفت: از ابتدای انقلاب هم اینگونه بوده، جریان نهضت آزادی با وجود قلت اعضاء چنان سر و صدایی به پا کرده بود تا جلوی تاسیس جمهوری اسلامی را بگیرد که آدم فکر می‌کرد همه ملت ایران اینها هستند، ده‌ها نشریه داشتند،گروه و تشکل درست می‌کردند و می‌گفتند که جمهوری اسلامی نه، جمهوری دموکراتیک اسلامی باید باشد.

جبرائیلی ادامه داد: اما امام راحل اعلام کردند، “جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد”، وقتی نتوانستند مقابل امام بایستند رفتند سراغ تدوین قانون اساسی اسلامی را بگیرند و می‌گفتند نباید ولایت فقیه وارد قانون اساسی شود.

فریب مردم در انتخابات

معاون آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس تاکید کرد: لیبرال‌ها برخلاف انتخابات گذشته که شفاف بازی می‌کردند، امروزه زرنگ شدند و رو بازی نمی‌کنند، می‌خواهند مردم را فریب دهند، در تمام انتخاباتی که لیبرال‌ها هویت واقعی خود را به ملت نشان دادند و گفتند به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعتقاد نداریم، ملت محکم ایستاد و با انتخاب خود تودهنی به آنها زدند که نمونه بارز آن ۱۲ فروردین ۵۸ بود که علیرغم سر و صدای فراوان علیه جمهوری اسلامی، مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

وی افزود: همین طور با وجود سر و صدایی که علیه قانون اساسی،مجلس خبرگان و توطئه علیه مجلس خبرگان به خاطر تصویب لایحه اصل ولایت فقیه راه انداختند، باز مردم با اکثریت آراء به ولایت فقیه رای دادند، به عبارتی هر وقت با هویت خود به میدان ‌آمدند و سر و صدا در رسانه‌ها راه انداختند، مردم به آنها رای ندادند.

جبرائیلی ادامه داد: حالا دیگر با هویت خودشان نمی‌آیند، می‌خواهند با این ابزارها در قدرت بمانند و کیسه‌اشان را پر کنند، همین بساطی که این روزها می‌بینید،حقوق نجومی فقط یکی از آنهاست، ببینید چه تصمیم‌های خاصی در این دولت به نفع چه کسانی گرفته شد؟ نقدینگی در این دولت دو برابر شده، این پول کجاست و در حساب چه کسانی رفته است؟ شما که مرتب تعرفه واردات را کاهش می‌دهید و تولیدکننده داخلی را فلج می‌کنید چرا نمی‌آیید شفاف اعلام کنید که این واردکننده‌ها چه کسانی هستند که به نفع اینها این تصمیمات را می‌گیرید؟

جبرائیلی ادامه داد: امیدوارم دولت محترم به این تعلل‌ها پایان بدهد،هنوز فرصت تا پایان سال هست، سیاست‌ها را تبدیل به لایحه کند و مجلس محترم بررسی کند تا این سیاست‌ها در انتخابات اردیبهشت ۹۶ اجرا شود وگرنه این خطر وجود دارد که رای دهنده ناآگاه به هویت واقعی جریان‌های سیاسی آگاه نبوده دچار مشکل شوند و جریانات فرصت‌طلب نظام را متهم کنند که چرا جلوی اینها را نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: باید به این اتفاق پاسخ داد، نظام چه کار کند وقتی رفتید به کسی رای دادید که نسبتی با مسائل مردم و دغدغه مردم ندارد.

جبرائیلی در خاتمه با اشاره کوته‌فکری برخی دولتمردان و عدم رسیدگی به مشکلات مردم گفت: فکر برخی وزراء متاسفانه این شده که دل خوش کنند به برخی کارها از جمله اینکه ۴۰ میلیارد دلار خرج خرید هواپیما کنند تا افرادی که سوار هواپیما می‌شوند، راحت تردد کنند لذا هواپیمای نو می‌خرند برای آنها، مردم در نظر این افراد فقط همین قشر هستند و مستضعفان جایی در تفکرات آنها ندارند.

منبع: فارس