کمبود روحانی در روستاهای آذربایجان شرقی!
کمبود روحانی در روستاهای آذربایجان شرقی!

حجت الاسلام شهاب الدین حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون تنها ۸۸ روحانی مستقر در روستاهای آذربایجان شرقی وجود دارد و این در حالی است که این استان بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ روستا دارد. وی با بیان اینکه شبکه اعزام روحانیون در ایام فصلی برای تبلیغ دین […]

حجت الاسلام شهاب الدین حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون تنها ۸۸ روحانی مستقر در روستاهای آذربایجان شرقی وجود دارد و این در حالی است که این استان بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ روستا دارد.
وی با بیان اینکه شبکه اعزام روحانیون در ایام فصلی برای تبلیغ دین و شعائر اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی فعال است، اظهار کرد: بر این اساس روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار تحت پوشش قرار می گیرد که در مجموع ۱۰۳ باب خانه عالم در این روستاها موجود است.
حسینی، ارایه خدمات دینی و مذهبی در مناطق مختلف استان را یکی از رسالت های مهم تبلیغات اسلامی برشمرد و با بیان اینکه در این رابطه این مجموعه با کمبود اعتبارات مواجه است، خواستار مساعدت و همکاری سایر دستگاه های استانی شد.
وی تلاش برای ساماندهی فعالیت های دینی و مذهبی را از رویکردهای مهم و محوری اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: در این راستا تاکنون در حوزه هیات های مذهبی، کانون مداحان و کانون های فرهنگی – تبلیغی مساجد اقداماتی به انجام رسیده است.
حسینی ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی شناسنامه دار و دارای مجوز در استان فعالیت دارد که از این تعداد سه هزار هیات در شهرستان تبریز فعال هستند.
وی افزود: با ایجاد و راه اندازی کانون مداحان استان نیز، تعداد شش هزار نفر در آن عضو شده اند.